Как да се справим с критиките на шефа

Обратната връзка е едно от най-добрите и най-лошите неща в работата с други хора. Често е трудно да я приемем. Дори ни кара да се чувства в неловка и несправедлива ситуация. От друга страна тя е полезна, тъй като ни предлага възможност да направим крачка нагоре, да се усъвършенстваме.
Ако ви предстои да „поемете критиките на шефа“, нека този път нещата се развият по друг начин. В следващите редове ще поговорим за това как да реагираме по по-продуктивен начин.
1. Запитайте се дали шефът не е прав
По-лесно е да заемете отбранителна позиция. Става ни неприятно, че не сме се справили или не сме отговорили на очакванията на другите. Поемете дъх - ако това, което шефът казва, е вярно, струва си да го изслушате. Всъщност, струва си и ако не е истина.
Истина или не, трябва да разберете неговата гледна точка. Понякога става дума за разминаване в комуникацията или за разлики в стила.
2. Фокусирайте се върху това, което можете да контролирате
Изслушайте какво не се одобрява и какво точно се иска занапред от вас. Ако само ви се излага проблем, но не и неговото решение, опитайте се да стигнете до такова заедно. Започнете с „Аз разбирам това, което казвате, работата ми не дава желания ефект, как да подобря нещата?“
Ако започнете да вършите работата си на по-високо ниво, от това печелят всички.
3. Преди да стреляте обратно, дайте време на „проблема“ да отлежи
Този начин на действие позволява на емоциите да стихнат и на повърхността да останат само важните неща. Оставете темата да отлежи. Дори потърсете друго мнение – от някого, на когото имате доверие, че ще бъде обективен.
Едно от най-добрите неща, които може да направите преди среща с шефа, е да се подготвите ментално. Напомнете си, че целта на цялото мероприятие е да станете по-добър в работата си. Бъдете отворени, не изпадайте в отбранително отрицание и направете следващата положителна стъпка в кариерата си.