Акциите на Sony могат да поскъпнат с нови близо 30%, става ясно от прогнози на анализатори, пише CNBC.

Инвеститорите са настроени позитивно към книжата на японския технологичен гигант, главно благодарение на добре развиващия им се бизнес с игри, което може да доведе до рекордни приходи за компанията.

В петък от Nomura повишиха очакваната си цена в следващите месеци за акциите на компанията до 8000 йени, равняващи се на 71.43 долара за брой, което е с над 27% над цената на отваряне от днес.

Миналия месец от Credit Suisse също повишиха рейтинга на компанията, като заявиха, че очакват цена от около 7730.50 йени (69 долара), което пък е около 23.7% над настоящата им стойност. Очакванията за акциите се повишиха бързо, сочат данни на Reuters.

Само преди три месеца средната цена на анализаторите бе 6587.27 йени (59 долара). От началото на 2018 г. книжата на Sony вече отчитат ръст от над 22%, като в момента се търгуват на 6218 йени (55.55 долара).

Sony пуска на пазара мощен, преносим проектор с джобен размерЩе бъде наличен на пазара в Европа от тази пролет


Анализаторът на Nomura Ю Оказаки споделя, че позитивните му очаквания се дължат на добрия старт на играта за PlayStation 4 Spider Man, както и филма Venom (бел. ред. Венъм).

Бизнесът с игри на компанията в момента генерира около 24% от приходите на Sony, но в последната година отчита ръст от 35.6%, показаха наскоро изнесените данни до 30 юни.

Големи са очакванията също така и за по-добри постъпления от страна на бизнеса, прозвеждащ сензори за изображения, влагани в камерите на мобилните телефони, които Sony продава на производителите им.

По-високите очаквания могат да генерират рекордни печалби за компанията в края на фискалната година, което ще рече 31 март 2019 г. Анализаторите, до които Reuters се допита, очакват оперативна печалба от 794.71 млрд. йени (7.1 млрд. долара), което е над отчетените 729.9 млрд. йени (6.5 млрд. долара) за преди година.

Разбира се, тук също има риск и той е свързан както с евентуален спад на търсенето на смартфони, така и с навлизането на мощен конкурент в друг от бизнесите на компанията.