Брандирано жилище е най-новата тенденция при луксозните имоти
Супербогатите често искат да се обличат от глава до пети в луксозни марки. Те също така имат склонност да купуват скъпи имоти, брандирани от марки, като Armani, Bvlgari и Four Seasons.
По света има над 400 брандирани проекта, като купувачите са склонни да платят с до 132% в Банкок и 69% повече в Куала Лумпур, в сравнение с небрандирани имоти, според доклад на имотната агенция Knight Frank LLP.
В Тайланд близо 40% от всички нови имоти в момента са брандирани, се казва в доклада.
Много от най-желаните адреси са брандирани имоти от хотели, като JW Marriott, Four Seasons, Versace и Aman Resorts. Те предлагат обслужване, отговарящо на най-добрите им хотели, в това число частни готвачи, възможността да се поръчва от специално меню по стаите и 24-часова консиерж услуга.
Дубай може да се похвали с най-голяма концентрация на брандирани имоти, привличайки оператори, като The W, Jumeirah и Bvlgari.
Според Пиърс Шмид, консултант по луксозните марки в The Luxury Consultancy, “това се дължи на факта, че строителните предприемачи и промоутърите имат нужда да изпъкват: можете да построите една страда по-висока, усукана, с множество светлини, но когато влезете в един апартамент, марката дава предимство.”
В Европа концепцията за брандирани жилища е все още слабо развита. В Австралия положението е същото, въпреки че Сидни изглежда обещаващо в това отношение. Крайбрежният град привлича значителна част от 10-те хиляди супербогаташи, които се стичат към страната всяка година.
“Всички данни, които имаме от продажбата на жилищния комплекс One Barangaroo в Сидни, сочат, че брандираните жилища са с 25 до 35% по-скъпи от същите жилища, които не са брандирани,” казва пред Bloomberg Ерин ван Туил, партньор в Knight Frank.
Според Лиам Бейли, също от Knight Frank, подобни имоти могат да бъдат добра инвестиция и могат да бъдат отдавани под наем, когато не се ползват. Нещо повече, те запазват стойността си по-добрe при спадове в цените на пазара, добавя той.
Пример за това е пентхаус апартамент в комплекса One Hyde Park в Лондон, където има брандирани от Mandarin Oriental жилища, който бе купен за 160 млн. паунда (211 млн. долара) този месец.