Таканобу Нишимото ръководи необичайен бизнес. През 2012 г. 50-годишният моден консултант стартира онлайн услуга на име Ossan Rental от дома си в Токио.

На японски Ossan е донякъде обидна дума за мъж на средна възраст, или както се казва у нас - "чичка".

Срещу само 1 000 японски йени, или 8.89 долара на час, тези, които използват услугата на Нишимото, си намират мъж на средна възраст, който може търпеливо да изслушва техните оплаквания, да върши къщна работа или да предлага съвети за живота.

В Япония мъжете на средна възраст често са обект на подигравки заради стереотипа на оплешивяващ мъж с корем и лоша хигиена, казва Нишимото. Той създава тази услуга с цел да разсее всички негативни стереотипи за японските „чички“, пише The Straits Times.

"Първоначално си мислех, че клиентите ще са основно млади мъже, които търсят съвет, но се оказва, че услугата се ползва най-вече от жени от 20 до над 50 г.," продължава Нишимото.

Техните нужди са различни — някои търсят кариерни и любовни съвети, докато други просто искат някой да ги съпровожда на концерт или на бар. "Чичките" също така помагат на клиентите да местят мебели или пък се представят за партньори с цел отблъскване на преследвачи.

Нишимото гарантира за безопасността на своите клиенти. Той проверява кандидатстващите за Ossan, за да се увери, че не са прекалено отегчителни— нещо, което много от клиентите му не харесват.

Той също така проверява съдебното им минало. Нещо повече, той забранява на своите Ossan да докосват клиентите или да правят нещо, което ще доведе до физически отношения, заплашвайки ги с отстраняване.

Десетте най-странни услуги, които се предлагат в светаТези компании са готови на всичко, за да изненадат клиентите си


Ossan запазват за тях полученото възнаграждение от 1 000 йени на час, а Нишимото таксува по 88.89 йени на месец за членство в Ossan Rental, за да отсее евентуалните кандидати със съмнителни намерения. Те също така трябва да подпишат едногодишен договор.

Нишимото смята, че зрелите мъже имат много жизнен опит, който да споделят и може да са от полза, когато става въпрос за оказване на помощ на други хора. Сайтът получава по около 900 заявки месечно, като най-популярните Ossan имат по 50-60 заявки и печелят до 900 долара.

За разлика от старта на компанията, когато е бил сам, сега Нишимото разполага с близо 80 Ossan, между които да избира. Популярността на услугата неизбежно доведе до създаването и на други компании, които я копират. В Япония има най-малко три други сайта, които предлагат подобна услуга.

Ползите от наемането на Ossan са двустранни. "Самите Ossan също израстват. Те натрупват повече увереност, подобряват имиджа си или пък научават нещо за живот от други хора", твърди Нишимото.