Въпреки колебанията в цената на акциите на Xiaomi, китайската компания за смартфони се справя повече от добре, тъй като по всичко личи, че още през тази година ще мине границата от 100 млн. продадени устройства.

Уанг Ксианг, директор на Xiaomi за международните пазари, посочи в Twitter, че очаква компанията да продаде 100 млн. смартфона до края на настоящия октомври.

Това ще бъде чудесна новина за производителя, тъй като за цялата минала година продажбите възлизат на 90 млн. броя, а от настоящата година остават още 2 месеца, предава TechCrunch.

Още повече, че през тази година продажбите на смартфони по света отчитат спад, което прави постижението на Xiaomi още по-впечатляващо.

Уанг не посочва допълнителни детайли относно продажбите, но така или иначе е известно, че по-голямата част от бизнеса на компанията се развива на китайския пазар.

В последното обявяване на финансови резултати на компанията (нейно първо след IPO-то), стана ясно, че 36% от нейните приходи идват от международните пазари.

От проспекта за IPO пък става ясно, че Китай оформя 72% от приходите на компанията през 2017 г. За сравнение, през 2016 г. този дял възлиза на 87%, а през 2015 г. – на 94%.

Стъпвайки на този прогрес, Xiaomi се фокусира върху международното си разрастване, като 30% от средствата, набрани от IPO-то, реализирано на борсата в Хонконг в размер на 4.7 млрд. долара, са предвидени за международно разрастване.

Въпреки чудесния напредък по отношение на продажбите, Xiaomi не успява да спечели инвеститорите.

Топ 5 китайски смартфона до 200 долараВпечатляват с дизайн, производителност, автономна работа и качествени камери


Оценката, която получи компанията след IPO-то, достигна 54 млрд. долара. Това е близо два пъти по-малко от заложената цел от оценка от 100 млрд. долара. Акциите на компанията се търгуват под цената, на която бяха продавани по време на IPO-то.

През 2015 г. Xiaomi си поставя за цел да продаде 100 млн. броя устройства, но не успява да постигне целите си.

Тогава изпълнителният директор на компанията признава, че растежът идва прекалено бързо и спира да говори публично за целите.

Сега обаче Xiaomi вече е публична компания и няма как да скрие финансовите си резултати, а това, че директорът Уанг проговори публично, може да се приема като знак, че китайският производител се е завърнал към растеж, въпреки негативната реакция на пазарите.