Най-голямата компания за козметика в света отчете рекорден растеж

Акциите на L’Oreal поскъпнаха с 6.5% по време на търговията в сряда, след като силното търсене на луксозни козметични продукти в Азия засили печалбите на най-голямата група за козметика в света далеч отвърд прогнозите, отчитайки по този начин най-високия темп на растеж на тримесечна база от десетилетие насам.
От L’Oreal посочиха, че продажбите нарасват с 6.8% през третото тримесечие, до 19.86 млрд. евро, предава Financial Times.
Това е над прогнозирания ръст от 5.8% от анкета на Inquiry Financial, изготвена по поръчка на Reuters.
Растежът в продажбите е провокиран най-вече от луксозната дивизия на компанията, която обединява брандове, като Lancôme, Yves Saint Laurent и Giorgio Armani, където растежът в продажбите достига 15.6%.
Двоен ръст в продажбите отчита и дивизията за козметика, предназначена за грижа за кожата.
Географски погледнато, растежът е провокиран най-вече в Азиатско-тихоокеанския регион, където продажбите скачат с 25.8%, като засега няма никакви признаци, че този темп на растеж ще се забави в обозримо бъдеще.
От друга страна, продажите в Западна Европа намаляват с 0.7% през периода.
„Групата расте с бързи темпове в Азия, особено в Китай, където бумът на луксозни стоки продължава”, казва Жан-Пол Агон, председател и изпълнителен директор на L’Oreal.
„Темпът на растеж остава умерен в Северна Америка, докато ситуацията с продажбите в Западна Европа продължава да е трудна, особено във Великобритания”, добавя Агон.