87 млн. броя достигнаха платените абонаменти за Spotify

Услугата за стрийминг на музика Spotify е добавила 4 млн. платени абонаменти през последното тримесечие.
Въпреки този резултат, който посреща предварително заложените прогнози, акциите на компанията поевтиняха, повлечени от големите разпродажби при технологичните дружества през последните седмици, предава Financial Times.
Spotify вече разполага с 87 млн. абонати, които заплащат за услугата и генерират по-голямата част от приходите на компанията.
Общият брой потребители на услугата възлиза на 191 млн. броя, включително тези, които ползват безплатния достъп до платформата.
Шведската компания прогнозираше, че към края на третото тримесечие ще има между 85 и 88 млн. платени абоната, докато анализаторите на Wall Street очакваха броят да достигне 87 млн. абоната и в крайна сметка се оказаха прави.
Spotify обяви оперативна загуба в размер на 6 млн. евро при продажби за 1.35 млрд. евро през третото тримесечие на тази година.
Това изненада анализаторите, които очакваха загуба от цели 52 млн. евро при приходи в размер на 1.33 млрд. евро.
От Spotify коментираха, че подобрението в оперативния маржин през тримесечието е било „основно поради недостиг в наемането на персонал”.
Компанията предупреждава обаче, че планира да инвестира сериозни суми в научноизследователска и развойна дейност през следващата година, което може да свие оперативните маржини в „обозримо бъдеще”.
В изявление от Spotify заявяват, че резултатите съвпадат с техните очаквания.
Компанията за стрийминг на музика дебютира на фондовата борса през април тази година, но скоро след това бе ударена от масовите разпродажби, които обхванаха целия пазар.
През тази седмица цената на акциите на Spotify падна до исторически минимум, което сви пазарната капитализация на дружеството до 25 млрд. долара, спрямо 35 млрд. долара през отминалото лято.