В първите 10 минути на тазгодишното отбелязване на „Деня на необвързаните“ продажбите в гиганта в онлайн търговията Alibaba надхвърлиха тези от най-големия ден на разпродажби в Amazon.

В първите по-малко от 10 минути на 24-часовият шопинг маратон в Alibaba бяха генериани над 4.68 млрд. долара продажби. След първите 20 минути продажбите вече надхвърляха 6.5 млрд. долара.

През 2017 г. продажбите в „Деня на необвързаните“ в Alibaba бяха на обща стойност 25 млрд. долара, припомня Business Insider.

Макар че сравнението не е точно, общите продажби по време на продължилата 36 часа Prime Day разпродажба в Amazon през юли 2018 г. надхвърлиха 4.2 млрд. долара, според анализатора от Wedbush Securities Inc. Майкъл Пахтър.

От Amazon не публикуват данните за продажбите по време на Prime Day, но компанията обяви, че това е било "най-голямото пазаруване в историята на Amazon," но от компанията обявиха, че продажбите са били по-големи в сравнение с Кибер понеделника, Черния петък и предишния Prime Day.

Общите онлайн продажби по време Черния петък през 2017 г. достигнаха 5 млрд. долара, според Adobe Analytics. Продажбите в първия работен ден след Черния петък, който е известен като Кибер понеделник, бяха на стойност близо 6.6 млрд. долара.

През последното десетилетие Alibaba еднолично превърна „Денят на необвързаните“ — 11 ноември или, 11/11, в културен феномен и в най-големия ден за онлай пазаруване в света.