Ново приложение конкурира Instagram, Twitter и Snapchat
Китайско приложение за кратки видео материали печели все по-голяма популярност.
TikTok е свалено около 80 млн. пъти само в САЩ, както и близо 800 млн. пъти в световен мащаб, по данни от доклад на Sensor Tower, пише CNN, като уточнява, че броят на потребителите дори не включва Android юзерите в Китай.
На особена почит в платформата са видеа, както за готвене, така и за танци, но не липсват и такива, показващи ежедневни навици, като миенето на зъби, например.
Видеата могат да се публикуват с добавянето на музика, или пък на забавен или забързан каданс, а защо не и редактирани със специален филтър.
Подобно на Instagram, потребителите могат да следват другите хора, както и да харесват видеата им. Материалите, публикувани в TikTok, могат лесно да се споделят и в други платформи, като Twitter и Instagram.
Данни на Sensor Tower сочат, че приходите на TikTok отчитат трикратен ръст през 2018 г. Приложението дори засилва международното си присъствие със серия от реклами, а това води до присъединяването към платформата на знаменитости и инфлуенсъри.
Youtube звездата Джейк Пол, комедиантът Джими Фалън и скейтборд легендата Тони Хоук вече имат профили в TikTok.
Създаденото през 2016 г. приложение е по-сваляно, отколкото Facebook, Snapchat, Instagram и YouTube през октомври, показват данни на Apptopia. Оттам допълват, че TikTok е на път да заеме челното място сред най-сваляните апове и за ноември.
През август от китайската компания зад приложението ByteDance обявиха, че затварят музикалното си приложение Musical.ly, което бе закупено през ноември 2017 г. То стана част от TikTok и оттогава популярността на приложението в САЩ не спира да расте.
TikTok таргетира основно млади потребители, като именно това е начинът, по който ByteDance цели разрастване извън Китай.
Приложението вече започва да привлича внимание и от големи рекламодатели, като модния бранд Guess, който осъществи кампания там през септември.
Facebook също следи нарастващата популярност на TikTok, като вече пусна и конкурентно приложение, носещо името Lasso. От китайския стартъп коментираха, че Lasso е „почти идентично“ с тяхната услуга.
Moving so fast the haters can't sink you #ImaDoMe pic.twitter.com/9YerWNFDJ2
— TikTok (@tiktok_us) November 26, 2018