Социалните медии доминират при най-популярните мобилни приложения през тази година.

Тази седмица Apple обяви своята класация с най-сваляните приложения за iPhone през 2018 г. Подреждането се оглавява от YouTube, следвано от Instagram, Snapchat, Messenger и Facebook, респективно.

Приложението Bitmoji, което е собственост на Snapchat и позволява на потребителите да създават емоджита, които приличат на тях, пада до шестото място в класацията, след като бе най-сваляното приложение през миналата година.

Годината бе тежка за някои от социалните медии, като Facebook, която бе подложена на критики във връзка със злоупотребата с лични данни на потребителите, дезинформацията и вмешателство в изборите на САЩ през платформата.

Въпреки всичко, основното приложение на Facebook и две други, които са собственост на компанията (Instagram и Messenger) влизат в топ пет на най-сваляните приложения.

Как една безплатна видео игра генерира милиарди приходи?Популярната видеоигра Fortnite е безплатна, но само за април е генерирала близо 300 млн. долара приходи


Snapchat също имаше проблеми през годината, в това число спорния редизайн, който бе разкритикуван от потребителите, както и по-голямата конкренция от страна на Instagram, която изкопира много популярните й функции.

За пореден път най-популярното платено приложение е инструментът за редактиране на селфита Facetune (3.99 долара). Kirakira+ (0.99 долара), което позволява добавянето на различни ефекти към видеа и снимки, заема второто място.

От Apple обаче не обявиха по колко пъти са били свалени най-популярните приложения.

При игрите, не е изненадващо, че класацията се оглавява от супер популярната Fortnite. Второто място е за Helix Jump, а челната тройка се оформя от Rise Up.