Ето как Apple ще компенсира спада в продажбите на iPhone
Apple планира да забави темповете при назначаването на нови служители, в някои от дивизиите си, поради слабите продажби на iPhone, довели до по-ниски приходи спрямо очакваното, посочват неназовани източници на Bloomberg.
Тим Кук, изпълнителният директор на Apple, разкрил плановете пред служителите в началото на този месец, в среща ден след като обяви пред инвеститорите настоящите проблеми на компанията.
Запитан дали Apple ще замрази назначаването на нови служители в резултат на забавянето на приходите от продажби, Кук е отговорил, че не смята това за решение. По думите му, компанията по-скоро ще намали темпа на назначаване на нови служители в някои от отделите, посочват анонимните източници на Bloomberg.
Кук посочил, че засега няма пълна яснота, кои отдели ще бъдат засегнати, добавяйки, че ключови звена, като това, което се занимава с разработката на изкуствен интелект ще продължат да добавят нови експерти с бързи темпове. Шефът на Apple посочил, че важността на отделите на компанията не бива да се обвързва с темповете на назначаване на нов персонал.
През последното десетилети Apple назначават нови служители с огромни темпове. Само през миналата година, компанията е добавила нови 9 хил. служители, спрямо 7 хил. новоназначени година по-рано. Производителят на iPhone има 132 хил. служители към края на миналата година.
Акциите на Apple поевтиняха с близо 1% по време на вчерашната търговия. Забавянето в назначаването на нови служители няма да се отрази на плановете за отваряне на нов офис в Остин, Тексас, нито за разширенията предвидени в региона на Лос Анджелис, където компанията е позиционирала екипа си за създаване на видео съдържание.
На 2-и януари тази година, Apple намали очакванията си за приходи за празничния период до 84 млрд. долара, спрямо очаквания за между 89 и 93 млрд. долара. Това бе първият път, в който компанията понижава прогнозата си за продажби от две десетилетия насам. Apple посочи, че главната причина за всичко това, е забавянето на търсенето на iPhone устройства на китайския пазар.
През последните месеци, Apple дава сигнали за смяна на стратегията, правейки Apple Music достъпен за устройства на Amazon. Освен това компанията добави опцията за директен стрийм от iPhone и iPad към телевизионни применици, като пусна и приложение за видео стрийм за телевизори с марка Samsung.
Компанията продължава да работи по нови партньорства и планира да разшири услугите си като Apple Music чрез платформите на трети страни, посочва източник, запознат със стратегията на щатския технологичен гигант.
Слабите продажби на iPhone и забавянето в назначаването на нови служители идва само месеци, след като компанията стана първото публично дружество преминало пазарна капитализация от 1 трилион долара. От тогава до сега, Apple са загубили близо 300 млн. долара от оценката си.