Сред скептиците битува мнение, че силните студове правят електромобилите „по-слаби“. Има логика в това, тъй като отоплението на салона ще изисква повече запас на енергия.

Подобен проблем се среща в старите модели, като Nissan Leaf 24 kWh, където капацитетът на батерията не е особено голям, а пробегът е оскъден. За новите коли обаче - тези с добра автономна работа, проблем няма.

В тази група попада и Tesla Model 3.

Експеримент, проведен от канадски видеоблогър с никнейма Tesla Canuck, показва, че возилото може лесно да отоплява шофьора и един пътник цяла нощ. При това няма да изгуби кой знае колко от запаса на хода си.

Първоначално инициаторът на експеримента планирал да пренощува в „тройката“ при температура на въздуха – 17 градуса по Целзий, за което свидетелства прогнозата.

Домашният термометър обаче показал – 15 градуса, а датчикът на автомобила едва – 11 градуса. Възможно е това понижение на показателя да се дължи на излъчваната топлина от автомобила. При всички положения, навън е било студено.

Електромобилите продължават настъплението си на пазара Резултатите за 2018 г. показват, че най-продаваният автомобил е електрическият Nissan Leaf второ поколение

Отоплението на Tesla Model 3 работело в продължение на 8 часа. През това време са разходвани 19.5 кВтч енергия (2.4 кВт за 1 ч). Капацитетът на батерията е 74 киловатчаса. Това означава, че возилото е могло да измине при такива условия около 370-380 км.