Мнозинството от германските граждани одобряват въвеждането на ограничения на скоростта по автомагистралите в страната, пише Reuters.

Агенцията цитира проучване на института Emnid, според което 52% от запитаните подкрепят идеята да бъдат въведени ограничения между 120 и 140 километра в час. 46% пък са против предложението.

Идеята е чрез намаляването на скоростта да бъдат ограничени вредните емисии на автомобилите. На повечето аутобани в Германия в момента няма ограничение за скоростта на движение, припомня Reuters.

Правителството на Ангела Меркел създаде специална работна група, която да разработи стратегия за бъдещето на транспорта във Федералната република. Тя трябва да включва и механизъм, който да помогне на страната да постигне заложените от Европейския съюз цели за намаляване на въглеродните емисии.

Не всички обаче са съгласни с предложението за ограничаване на скоростта на движение по магистралите. Сред неговите критици е транспортният министър Андреас Шойер, който е представител на консеваторите от Бавария - домът на автомобилните заводи на BMW и Audi.

"Принципът на свободата се е доказал във времето. Който иска да кара със 120 км/ч, може да го направи, а тези, които желаят да се движат по-бързо, също имат това право. Защо е необходим някакъв постоянен микромениджмънт?", заявява той.

Според Шойер германските магистрали са сред най-безопасните в света, а ограничаването на скоростта ще намали парниковите емисии на страната с под 0.5 на сто. Той припомня още, че на 7 640 километра от аутобаните, или около една трета от всички, вече действат ограничения на скоростта.

Той заяви, че ще се срещне с представителите на правителствената работна група по транспорта и ще обсъди подробно предложенията, които трябва да бъдат финализирани до края на март тази година.

"Трябва да се фокусираме върху работата, която ни предстои и да генерираме резултати, а не да се връщаме към неработещи и вече отхвърлени практики от миналото, каквито са скоростните ограничения", казва Андреас Шойер.

Рецесия чука на вратата на най-голямата европейска икономикаНай-голямата европейска икономика може да изпадне в рецесия за първи път от дълговата криза в региона насам

Германия е заплашена от солени глоби от Брюксел, ако не успее да постигне заложените цели за намаляване на парниковите газове и концентрацията на азотен оксид в атмосферата. Транспортните емисии са обект на специално внимание, тъй като нивото им продължава устойчиво да расте от 1990 г. насам.

Правителството на страната е изправено пред изключително труден баланс. От една страна, то е натоварено със задачата да защити интереса на местната автомобилна индустрия, която е ключова за икономиката и вече понесе серия от тежки удари след скандалите, свързани с манипулацията на данните за въглеродните емисии на автомобилите.

В същото време обаче управляващите трябва да спешно да изработят механизъм, който да гарантира постигането на климатичните цели, заложени от ЕС.

Ограничаването на скоростта по аутобаните до 130 км/ч, повишаването на данъците върху горивата, налагането на производствени квоти за електрически и хибридни коли и премахването на данъчните отстъпки за дизеловите автомобили могат да осигурят половината от необходимото намаление на парниковите емисии, твърдят представителите на работната гупа.

Изводите от проучванията й трябва да бъдат имплементирани в специален закон за климатичните промени, който предстои да бъде гласуван до края на годината.