Volkswagen Group запази позицията си на топ автомобилен производител за пета поредна година, като този път обаче за това помогнаха продажбите на тежки превозни средства.

Конкретно при продажбите на леки коли, най-високи резултати постига алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi.

Renault SA, Nissan Motor Co Ltd и Mitsubishi Motors Corp са продали общо 10.76 млн. броя превозни средства през 2018 г., сочат изчисления на Reuters на база официалните данни.

Групата обаче не продава тежки превозни средства, за разлика от Volkswagen.

От Nissan посочиха, че са продали 5.65 млн. броя коли през миналата година, което е спад от 2.8% на годишна база. Mitsubishi обяви ръст в продажбите от 18%, до общо 1.22 млн. продадени автомобили, докато Renoult отчита 3.88 млн. реализирани на пазара превозни средства, което е ръст от 3.2% спрямо 2017 г.

Volkswagen записва ръст в продабите от 0.9%, до рекордните 10.83 млн. продадени превозни средства. Сметката включва продажбите на камиони с марката MAN и Scaniа, стана ясно по-рано през този месец. Ако извадим камионите от равносметката, то германският концерн е продал 10.6 млн. автомобили през 2018 г.

Тази страна направи обществения транспорт безплатенС население от 602 хил. души, Люксембург е една от най-малките страни в Европа


Toyota Motor Corp запазва третото си място сред най-големите производители с продадени 10.59 млн. броя коли, включително такива от брандовете Toyota, Lexus, Daihatsu и камионите, произвеждани от дъщерната й компания Hino Motors Ltd.

Ако бъдат извадени камионите Hino, то Toyota е продала 10.39 млн. броя коли през миналата година. Производителят посочва, че през тази 2019 г. очаква да реализира 10.76 млн. превозни средства на пазара.

Много производители се опитват да увеличат продажбите си с цел постигане на икономия от мащаба, така че да смъкнат разходите си, за да могат да инвестират в разработката на следващото поколение технологии, включително автономните и електрически автомобили.