Facebook се опитва да открадне влогъри от YouTube
Facebook се опитва да привлече някои от най-големите влогъри на YouTube в опит да се превърне в платформа, която задържа вниманието на милиардите си потребители с онлайн клипове.
Социалната мрежа официално отрича, че се опитва да открадне създатели на съдържание от YouTube, като вместо това посочва, че полага усилия Facebook да бъде дестинация за всички хора на Земята.
По информация на изданието Variety, компанията на Марк Закърбърг се готви да промотира платформата си Facebook Watch като алтернатива на YouTube по време на изложението VidCon през тази седмица в Лондон.
Социалната мрежа използва за пример „разкавача на истории” Джей Шети, който твърди, че неговата аудитория от 20 млн. абоната във Facebook му е донесла печалба от 1 млн. долара през миналата година, пише Forbes.
Доста очевидно е, че компанията, която губи млади потребители, се опитва да предложи нещо, което да ги задържи. Това, че тинейджърите обръщат гръб на Facebook, все пак има и добра страна за Закърбърг, защото доста от тях се насочват към Instagram, която също е собственост на социалната мрежа.
Привличането на някои таланти от YouTube към Facebook Watch е почти сигурно част от план за възпирането на отлива на младата аудитория. Това, освен всичко друго, ще помогне на платформата да печели дори повече от реклама, тъй като клиповете ще предложат диверсифициран метод за излъчване на рекламни послания.
Въпреки че Facebook има опит с видеоклиповете, платформата не е първото място, за което ще се сетите, ако искате да гледате любимите ви влогъри.
От друга страна, YouTube се изгради като един от феномените в интернет. Възможността съвсем обикновени хора по света да изкарват пари чрез качване на авторски клипове създаде една изцяло нова екосистема.
В наши дни някои от влогърите в платформата имат влияние, съпоставимо с това на стандартните медии, което им носи милиони всяка година.
Разбира се, това не е лесно за изграждане, тъй като е небходимо търпение и упоритост за създаване на аудитория и бранд, който да носи солидни печалби.
Facebook, подобно на YouTube, също прилага минимални изисквания, за да започне да плаща на създателите на съдържание. Те трябва да имат най-малкото 10 хил. последователи и поне 30 хил. гледания на клиповете, като зрителите трябва да са отделили най-малко една минута на видеото, което не бива да е по-късо от три минути.
С други думи, изискванията на Facebook са дори по-стриктни от тези на YouTube, където за стартиране на монетаризацията на клиповете е необходимо създателите да имат най-малко 1 000 абоната и 4 хил. часа гледани клипове в рамките на последните 12 месеца.
И двете платформи се целят към по-опитни създатели на съдържание, което прекършва надеждите на тези, които си мислят, че ще започнат да печелят пари още от първия ден.
Въпреки това, бариерите са достатъчно ниски, за да мотивират все повече хора в опитите им да създадат свой бранд и своя аудитория.