Дигиталната реклама в САЩ най-накрая изпреварва традиционната
Това така или иначе бе просто въпрос на време, но най-накрая е факт. Дигиталната реклама в компании като Facebook и Google ще бъде по-голяма в САЩ тази година, отколкото рекламата в традиционни медии като телевизия, радио и вестници.
Според нови оценки на eMarketer щатските рекламодатели ще похарчат над 129 млрд. долара за дигитална реклама през 2019 г., или повече от 109-те млрд. долара, които планират да похарчат за “традиционна” реклама.
Това ще е първата година, в която дигиталната реклама ще съставлява повече от 50% от пазара.
Индустрията на дигиталната реклама нараства устойчиво от години, което се дължи основно на двата гиганта Facebook и Google. Въпреки че дигиталната реклама съставляваше едва половината от размера на “традиционната” рекламна индустрия преди четири години през 2015 г., бе въпрос единствено на време преди двата сегмента да разменят местата си.
Това обаче служи и за напомняме колко доминираща роля в рекламата имат компании като Facebook и Google. Въпреки изпълнената със скандали година (и двете компании бяха привиквани в Конгреса, и двете компании са изправен пред риска от по-строги регулации в САЩ и в чужбина), техният рекламен бизнес не пострада. Facebook и Google са представлявали общо 60% от индустрията на дигиталната реклама в САЩ през миналата година, което се равнява приблизително на 65 млрд. долара приходи.
Те изглежда няма да изгубят много пазарен дял тази година. Според eMarketer двете компании ще съставляват общо 59% от индустрията през 2019 г., но приходите им ще са още по-големи в размер на 77 млрд. долара.
Най-губещите от всичко това са вестниците и списанията. Според eMarketer “печатната реклама” ще намалее с близо 18%.
Печатните издания и телевизиите не са единствените индустрии, които са засегнати. Дигиталните издатели, които разчитат на Facebook и Google, за да разпространяват публикациите им също осъзнават, че тези двете компании не споделят богатството.
Има и добра новина за хората, които се притесняват, че Facebook и Google доминират прекалено много. Amazon се очертава като силен трети конкурент на пазара. Компанията е контролирала едва 1.2% от пазара на дигиталната реклама през 2015 г. През 2019 г., според eMarketer, Amazon ще притежава 8.8% от пазара и ще бъде третият най—голям играч след Facebook и Google.