Дигитализацията на банките поставя клиента на централно място
Дигитализацията и трансформацията на банковите услуги поставят клиента на централното място. В бъдеще той ще има възможност да управлява всички свои операции през мобилното си устройство, без да губи време в посещения на офиси и подписване на хартиени документи.
Тези изисквания са част от нашата стратегия, заяви изпълнителният директор на TBIF Financial Services Петр Барон на среща с журналисти в София.
Барон управлява групата, част от която е и българската TBI Bank. Той заяви, че в момента банката е в процес на разработка на няколко нови онлайн продукта. Част от тях вече се предлагат на румънския пазар, а скоро ще бъдат достъпни и в България.
Сред тях има приложения, които улесняват електронната търговия и финансирането на онлайн покупки, уеб базирана платформа за управление на потребителските кредити и вноските по тях, както и приложение за корпоративно банкиране.
"Целта е да предложим тези нововъведения на хората, които вече използват нашите услуги. Ако сте изтеглил потребителски кредит от TBI Bank например, вече ще имате възможност да го управлявате през телефона си. Ако имате затруднения с изплащането на някоя вноска, можете с един "клик" да поискате отсрочка или да промените датата на плащане", заяви Барон.
Той даде пример с азиатските държави, където тенденцията е почти всички банкови услуги да преминават към мобилните устройства. Според него рано или късно това ще започне да се случва и в Източна Европа.
Според Петр Барон малките банки имат шанса да засилят позициите си на пазара, благодарение на дигитализацията, защото са много по-гъвкави и възприемат технологичните иновации много по-бързо от големите международни финансови институции.
На въпрос на Profit.bg дали вижда нови конкуренти в лицето на стартиращите IT компании, много от които също се опитват да "завземат" част от пазара на традиционните банки, той заяви, че засега TBIF Financial Services ги разглежда по-скоро като партньори.
Според него в днешно време стратегията да вършиш всичко сам не е печеливша, а компаниите, които искат да достигнат максимално широк клъг от клиенти, трябва да са отворени за партньорства.
Когато става въпрос за човешкия капитал и набирането на кадри обаче конкуренцията си остава изключително жестока.
"Това се усеща особено силно в България, тъй като тук една голяма част от младите и способни хора избират да живеят и да работят в чужбина", казва Петр Барон.
Според него директната комуникация и отворената корпоративна култура се превръщат в ключови фактори за успех в бизнеса, не само в банковия сектор, но и във всяка друга индустрия.
Повече за услугите, които ще предлагат трезорите на бъдещето и предизвикателствата, пред които е изправена банковата индустрия, ще можете да научите по време на 10-ото юбилейно издание на Шумът на парите, което ще се проведе на 16 и 17 април в Зала 6 на НДК. TBI Bank е сред партньорите на събитието.