Търговската война удари американския износ на уиски
Износителите на уиски от САЩ претърпяха спад в продажбите през втората половина на 2018 година, понасяйки удар от по-високите мита за внос наложени от търговските партньори на страната в отговор на действията на Доналд Тръмп, който първи завиши тарифите за внос на стомана и алуминий, съобщават представители от индустрията, цитирани от Reuters.
Канада, Китай, Мексико и Европейския съюз наложиха мита за внос на уиски и бърбън от САЩ в размер от 10% до 25% през миналата година, което доведе до спад от 11$ в износа на уиски през втората половина на миналата година, сочат данни на Distilled Spirits Council.
През първите 6 месец на 2018 година, износът на уиски нарасна с 28% спрямо същия период на 2017 година, главно поради компании като производителят Jack Daniels Brown-Forman Corp, които увеличиха износа си, главно към Европа, преди новите мита да влязат в сила.
За цялата 2018 година, износът на уиски записва ръст от 5.1% до 1.18 млрд. долара, което е значителен спад спрямо повишение от 16% през 2017 година.
Износът към ЕС намалява с 13.4% през втората половина на годината, след като скочи с 33% по време на първите 6 месеца на периода.
Европейският съюз, който наложи 25% мито за внос на американско уиски е най-големият пазар за алкохол, оформяйки около 60% от износа, по данни на Distilled Spirits Council.
По-рано през март тази година, Brown-Forman заяви, че понася тежестта на новите мита, поради което отчита намаление на маржина на печалба през третото тримесечие.
Компанията посочи, че продажбите ѝ могат да пострадат през 2019 година, ако митата останат на същото ниво.
Общият износ на алкохол на САЩ нараства с 9.5% до 1.8 млрд. долара през 2018 година, което е забавяне в темпа на растеж спрямо 2017 година.