Не всеки шеф е взискателен и просветляващ, като например Миранда Прийстли от „Дяволът носи Прада“. Ако имате лош шеф, не сте сами.

Скорошна анкета на Monster Jobs установи, че 76% от хората са имали токсични шефове. Да, един отвратителен лидер може да вгорчи всеки ваш работен ден, но не само вие сте в това положение. Неговото негативно поведение и действия могат да повлияят на цялата компания.

Токсичното мениджърство е нещо, което се разпространява от служител на служител, правейки всеки един по веригата по-малко продуктивен и по-малко щастлив, казва Илейн Варелис, партньор в компанията Keystone Partners.

Преди да вземете решение да изтупате CV-то си от прахта и да потърсите нова работа, можете да направите няколко неща. Така, макар шефът да е токсичен, ще успеете да поставите ситуацията под контрол.

Четири сигнала, че шефът е токсичен и как да се справим с това:

1. Шефът се държи дистанцирано
Не е задължително да бъде ваш пръв приятел, но не бива и да сте тотални непознати. Един токсичен лидер не се вълнува от отношенията със служителите. Той няма никаква представа що за хора са. Вижда ги като част от производствената линия.

Решение: Бъдете категорични пред шефа, че искате да изградите силни професионални отношения между вас. Работна закуска или обяд винаги са добро решение за старт. Питайте простички въпроси, повърхностни, докато разбиете непробиваемата на пръв поглед обвивка.

2. Шефът очаква прекалено много или прекалено малко
Претоварването на служителите е лесен признак, по който да се разпознае лошият и токсичен шеф.

Четири грешки, които да избегнете, когато преговаряте за заплатаНовата работа често върви с една особена част - преговорите за заплата

Решение: Ако се чувствате претоварени на работното място, опитайте се да делегирате част от задачите на друг или да поговорите с шефа относно очакванията и реалните възможности. При проблем с отсъствие на достатъчно натоварване отново поговорете с шефа дали би позволил да вземете участие в други проекти.

3. Шефът не обича критиката и само се извинява
Лошият шеф отказва да слуша критика, независимо че често самият той е източник на такава. Той не приема на драго сърце обратната връзка.

Решение: Когато се налага да давате обратна връзка, опитайте се да посочите положителните страни преди да изложите негативните.

4. Шефът е недоверчив
Доверието е важно. Ако шефът не може да се доверява на служителите, това е проблем. Създава среда на дисфункционалност за всички.

Решение: Ако сте решили да останете на това работно място, трябва да знаете, че шефът не се отнася с недоверие към вас лично. Това е начинът, по който действа спрямо всички. В неговия живот приоритетът и фокусът не са другите.