Супермаркетът, който използва бананови листа вместо пластмаса
Eдна от основните цели на съвременното общество е да намали консумацията на пластмаса и да образова хората относно екологичните и глобални промени и проблеми, пред които сме изправени.
Въпреки че много от нас вярват, че рециклирането решава проблема и продължават да използват пластмаса, всъщност това не е точно така.
През 2013 г. 254 милиона тона боклук са произведени само в САЩ и само около 30% от тях са рециклирани. Останалата част са отишли в депа, където ще престоят поне 1000 години, създавайки токсични газове, замърсявайки земята и дори ще достигнат до океаните, където ще убият много невинни същества.
Наскоро Китай спря да внася боклук от цял свят и се концентрира върху рециклирането на собствените си отпадъци.
Преди това над 30% от световния боклук свършваше в страната, предизвиквайки общоприетото убеждение, че азиатските страни са тези, които са отговорни за създаването на по-голямата част от световните отпадъци.
Сега азиатските държави, включително Виетнам и Тайланд, търсят нови начини за избягване на употребата на пластмаса. Това създава солидна основа за нови бизнес идеи. Една от тези идеи е нов, екологичен начин да опаковаме стоките си.
Един от членовете на екипа на Perfect Homes Chiangmai влиза в супермаркет, наречен Rimping Supermarket, и снима продуктите, опаковани в бананови листа. След това ги пуска в социалните мрежи.
Вижте ги в галерията:
Тази идея толкова се харесва от хора от всички кътчета на планетата, че кадрите са споделени над 17 хиляди пъти, а под тях са оставени над 3.5 милиона коментара.
Нещо повече. Голяма част от потребителите споделят, че биха предпочели опаковани по този начин продукти, вместо поставени в пластмасови опаковки. Сега остава и производителите по света да се съобразят с мнението им.