Колко спечели Twitter за първите три месеца на тази година?
Twitter обяви по-добри резултати за първото тримесечие, отколкото очакваха анализаторите.
Активните месечни потребители на Twitter нарасват с 9 млн. броя спрямо предходното тримесечие до 330 млн., докато анализаторите очакваха 318.8 млн. активни потребители, което би представлявало спад от 2.2 млн. на тримесечна база, сочат данните на Refinitiv.
Социалната мрежа, която е фокусирана върху подобряване на качеството на платформата си чрез премахване на хиляди подозрителни или spam акаунти, няма повече да обявява броя на активните си месечни потребители, считано от следващото тримесечие, предава Reuters.
Вместо това компанията ще публикува броя на дневните активни потребители, които генерират доход - измервател, създаден от Twitter за определяне на броя дневни потребители, които са изложени на рекламни послания.
Дневните активни потребители, които генерират доход (mDAU), нарасват до 134 млн. през първото тримесечие, което е ръст от 12% на годишна база.
Приходите за тримесечието скачат с 18% на годишна база, до 787 млн. долара, което е над очакваните от Wall Street приходи в размер на 776.1 млн. долара.
Увеличението в приходите е генерирано от 26% скок в постъпленията от реклама, благодарение на видеоформатите, които продължават да постигат разтеж през 2019 г.
Оперативните разходи на Twitter обаче също растат, тъй като процесът по изчистване на платформата от нежелани акаунти гълта средства.
„Сега премахваме по 2.5 пъти повече туитове, които споделят лична иформация, и 38% от обидните туитове, които махаме всяка седмица, са проактивно засечени от моделите ни за машинно обучение”, казва изпълнителният директор на компанията Джак Дорси.
Общите оперативни разходи нарасват с 18% на годишна база, до 693 млн. долара към края на третия месец на 2019 г.
Така Twitter отчита тримесечна печалба в размер на 191 млн. долара, или 25 цента на акция, спрямо 61 млн. долара, или 8 цента на акция година по-рано.
Ако от сметката извадим данъчните облекчения от 124.4 млн. долара, то компанията е спечелила 9 цента на акция през първото тримесечие.