Промените, които предстоят във Facebook, Instagram и WhatsApp
Facebook стартира ежегодната си конференция за девелопъри, на която технологичният гигант обяви големите промени, които предстоят в най-популярните й приложения.
На конференцията от компанията обявиха редизайн на Facebook, обновления на Instagram и нова функция за запознанства, която ще носи името Secret Crush.
От Facebook също така обявиха, че Messenger, в крайна сметка, ще заема по-малко от паметта на смартфона и че компанията навлиза още по-дълбоко в света на добавената реалност, информира USA Today.
Ето кои са основните промени:
Редизайн на Facebook
Facebook ще направи редизайн на мобилното си приложение за пети път.
От компанията го наричат редизайн FB5, като промените се очаква да се случат в следващите няколко месеца. Една от най-видимите промени засега е премахването на голямата синя лента в горната част на екрана, с която Facebook е известна.
Компанията също така ще промени начина, по който потребителите участват в Групи и Събития.
Групите ще бъдат по-лесни за намиране и по-лесни за участие, заявиха в блогпост от Facebook.
От технологичния гигант казаха, че в приложението на социалната мрежа има десетки милиони активни групи, които потребителите намират за "съдържателни."
“Имайки предвид това, пускаме нов дизайн на Facebook, който е опростен и се фокусира върху вашите общности. Ще представим и нови инструменти, които ще ви улеснят при откриването и участието в групи от хора, които споделят вашите интереси," казаха още от Facebook.
Ще има и нов бутон Събития, който ще направи така, че потребителите да виждат по-лесно какво се случва около тях, да откриват местни бизнеси и да получават препоръки.
Обновленията в Instagram
Приложението за споделяне на снимки има нов режим на камерата и тества функции, с които „да поведе борбата срещу кибер тормоза."
Функцията Create Mode ще позволява на потребителите да създават пост за Stories, който не е снимка или видео – нещо, което със сигурност ще е популярно сред потребителите, които искат да добавят текст на солиден цветен фон.
Използването на камерата в Instagram Stories също ще бъде улеснено, тъй като някои потребители досега изпитваха затруднения с това.
Друга нова функция ще позволява на инфлуенсъри или звезди да тагват моден артикул, който носят, така че последователите им да могат да го купуват директно от приложението Instagram.
Instagram също така прави тестове за скриването на броя на харесванията под снимките и на броя на гледанията на видеата, в опит да накара потребителите да обръщат внимание върху самото съдържание, а не върху данните за ангажираността, които често карат хората да се сравняват с другите.
От Instagram обявиха, че тестът с “поверителните харесвания” ще започне по-късно тази седмица с потребители в Канада.
Промените в Messenger
Мобилното приложение на Facebook Messenger става по-малко.
От компанията обявиха, че ще създадат нова версия, която ще хаби по-малко от батерията на телефона и ще заема по-малко от 30MB памет. Новото приложение също така ще тръгва по-бързо - за по-малко от две секунди, според Facebook.
Messenger също така ще бъде достъпен и през компютъра ви.
“Хората искат да пращат и получават съобщения от всякакви устройства, а понякога просто искат малко повече място, за да споделят и да се свързват с най-близките си хора,” заявиха от Facebook.
WhatsApp for Business
Чат приложението няма да се промени много.
Единствената видима промяна е новата функция Catalogs за бизнес, която ще бъде пусната в идните месеци. С тази функция хората ще могат да виждат какво предлагат компаниите, включили се в WhatsApp Business, когато функцията бъде пусната по-късно през годината.
“Това ще е особено важно за всички малки компании, които нямат онлайн присъствие и които използват все повече социални платформи, за да общуват с потребителите,” заяви Закърбърг от сцената на конференцията
Добавена реалност (AR) и виртуална реалност (VR)
Закърбърг също така заяви, че по-късно този месец Oculus ще започне да предлага два нови комплекта за виртуална реалност - Oculus Rift S и Oculus Quest. Всеки от тях ще струва по 399 долара.
Facebook също така пуска отново Oculus for Business с намерението да подкрепи екосистемата от бизнес администратори, девелопъри и крайни потребители. Oculus for Business има за цел да рационализира и разшири използването на виртуалната реалност на работното място.