Инфлуенсърите от плът и кръв, като Бела Хадид и Кендал Дженър, може би ще трябва да подсигурят позициите си в кралството на инфлуенсърите, за да не бъдат изместени от симулатори.

Точно така. Вече има копютърно генерирани образи (CGI), които правят точно същото, което и хората инфлуенсъри. Зад всеки от тях стои човек, който пуска надписи към снимките и ръчно създава съдържание, въпреки че в много от случаите може да е неясно кой точно е този човек.

Финансовите потоци са също толкова неясни, но можете да бъдете сигурни, че някой прави пари от тези "хора."

Според CBS, пазарът на дигитални инфлуенсъри се очаква да достигне 2 млрд. долара в следващите две години.

Най-плашещото нещо е колко убедителни наистина са тези изкуствени инфлуенсъри – общо 42% от хората, които следват дигитален инстаграмър, не осъзнават, че това не е истински човек, според проведено наскоро проучване на медийната компания Fullscreen.

Вижте няколко от тези инфлуенсъри, представени от Mashable:

Lil Miquela, 1.5 милиона последователи

Алгоритъмната дама бе обявена за един от 25-те най-влиятелни хора в интернет от Time през миналата година, заедно с Бизи Филипс и Логан Пол. (Тя е единственият нечовек, който попада в класацията.) Съвсем спокойно може да се каже, че интеграцията на бот личностите е започнала.

Освен че е инфлуенсър, тя е и певица и търговец на различни артикули. Miquela има около 52 000 слушатели месечно в Spotify. Никак не лошо постижение за някой, който не съществува във физическия свят.

Какво да кажем за нещата, които продава? Чорапите от нейната надценена модна марка Club 404 струват 30 долара за два чифта.

Защо обаче компютърно генерирани инфлуенсъри?

Преди да видите още няколко от тези аватари на новото време, е важно да се разбере как се появиха те. Зад всичко това стоят Brud и Cain Intelligence.

Brud е базиран в Лос Анджелис технологичен стартъп, на който се дължи съществуването на Miquela. Компанията е описвана като "трансмедийно студио, което създава истории, в основата на които са дигитални герои," каквото и да означава това. Като изключим това пояснение, компанията си остава загадка.

Cain Intelligence е дори още по-голяма мистерия. Компанията е поредният стартъп и е основана от Даниел Кейн, който може да съществува, а може и да не съществува.

Тя се описва като лидер в сферата на Съзнателния езиков интелект (CLI) - вид изкуствен интелект, който позволява на хората да общуват в свободна форма със специализирани роботи. Уебсйатът им прилича на нещо, което е създадено от лошия герой в шпионски филм. (Те също така подкрепят Доналд Тръмп).

Lil Miquela и Blawko - друг CGI инфлуенсър, са създадени от Brud. Bermuda, която също е CGI инфлуенсър, е дело на Cain Intelligence. В биографията на Bermuda обаче има линк към страницата на Brud в Instagram; по същия начин в биографията на Brud Bermuda е посочена като клиент.

Изглежда, че Cain е маркетингов трик с цел представянето на Bermuda. Като схема за привличане на вниманието към цялата CGI вселена, която Brud създава, това изглежда може да бъде счетено за успешен ход.

И така, продължаваме с:

Bermuda, 133 000 последователи

Сега Bermuda и Miquela са приятелки, излизат заедно на обяд и се гримират една друга — дигитално.

Blawko, 135 000 последователи

Lil Wavi, 12 100 последователи

Noonoouri, 279 000 последователи

Shudu, 172 000 последователи

Барби, 6.2 милиона абоната

Дигиталните модели на Balenciaga

И така, какво следва?