Съосновател на социалната мрежа: Време е да разбием Facebook
Преди 15 години Крис Хюз помага на Марк Закърбърг да превърне Facebook от дребен проект в реален бизнес. Сега обаче предприемачът призовава компанията да бъде "разбита".
Хюз изразява мнението си в коментар, публикуван в New York Times, посочвайки, че Закърбърг разполага със сила и влияние далеч отвъд всеки друг в частния и правителствен сектор.
Време е, пише той, регулаторите да разбият Facebook.
„Марк е добър и мил човек. Но съм ядосан, че неговият фокус върху растежа го накара да жертва сигурност и обноски в името на кликове”, посочва Хюз, предава CNN.
„Разочарован съм от себе си и ранния екип на Facebook, че не помислихме повече как News Feed алгоритъмът може да промени нашата култура, да повлияе на изборите и да овласти националистически лидери”, продължава той.
„Разтревожен съм, че Марк се е заобиколил с екип, който подсилва неговите представи, вместо да ги поставя под въпрос”, добавя Хюз.
Предприемачът е поредната личност от технологичния свят, която призовава за стриктна регулация на Facebook и останалите онлайн платформи.
Самият Закърбърг посочва, че е отворен за въвеждането на регулации.
От гледна точка на Хюз, смирената позиция на Facebook относно въвеждането на регулации е начин за избягване на евентуално дело за нарушаване на конкуренцията.
Хюз, който не работи за Facebook от над десетилетие, посочва, че желанието на Закърбърг за доминация е довело до това неговата компания да контролира около 80% от приходите по света, свързани със социалните мрежи.
По думите му, Facebook се е превърнал в „мощен монопол”, който трябва да бъде принуден да се откаже от придобити интернет бизнеси, като Instagram и Whatsapp.
Според него, щатското правителство трябва да създаде нова агенция, която да регулира технологичните компании.
„Закърбърг създаде левиатан, който измества предприемачеството и ограничава избора на потребителите. От нашето правителство зависи да не изгубим никога магията на невидимата ръка (на свободния пазар)”, пише Хюз.
Ник Клег, вицепрезидент по комуникациите във Facebook, посочва в изявление, че по-високо ниво на отговорност може да бъде постигнато „само чрез усърдно въвеждане на нови правила за интернет."
„Facebook приема, че с успеха идва и отговорността. Но отговорност не се търси чрез призиви за разбиване на успешна американска компания”, добавя той.