Всички ръководители харесват отговорните и мотивирани служители, готови на минутата да се заемат с нова задача.

Активно работейки за своята професионална репутация, ние често не осъзнаваме, че нашият алтруизъм може да нанесе непоправими щети върху кариерата ни.

Успешният служител трябва да овладее едно ключово умение – да казва „не“. Събрали сме на едно място най-разпространените ситуации, при които се налага да отказвате.

Често ви възлагат рутинни задачи
Постоянно ви карат да изпълнявате задачи, които нямат пряко отношение към вашата работа? Претоварването с рутинни задачи не само понижава вашия творчески потенциал, но и не се отразява положително върху печалбата на компанията.

Принуждават ви да правите неща, които противоречат на вашите цели
Пренатовареността на работния ви график трябва да изхожда от вашия план за личностно и кариерно развитие. На всяко нещо, което пречи на изпълнението на плана, трябва да се научите да казвате „не“. Непрекъснатият поток от задачи може да провокира емоционално прегаряне.

Задължени сте да бъдете на линия 24/7
Балансът между работата и почивката е необходим за вашето физическо здраве, а също така и ментално. За целта трябва да поставите лични граници. Трябва да дадете на колектива да разбере, че не сте робот и имате нужда от почивка.

Как да бъдете добър шеф?Добрите шефове са рядко явление. Да бъдете добър началник обаче не е чак толкова трудно

Молят ви да престъпите собствените си граници
Сега работите в една компанията, а утре – в друга. Единственото неизменно нещо е вашата професионална репутация. Постарайте се да я съхраните.

Предлагат ви допълнителна работа в момент на спешност
Вероятно ви обещават и добра премия за това. Стремежът да се отзовете, независимо каква е ситуацията, ще ви изиграе лоша шега.

Не бива да приемате да работите в критично спешни моменти, когато е ясно, че колкото и усилия да положите, резултатът ще бъде неудовлетворителен. Най-добре демонстрирайте своите качества в значими проекти.

От вас се иска нещо, което не умеете
Ако ви възлагат задачи, които не са ваша отговорност, а вие не можете и да се справите с тях, признайте, че е по-добре да бъдат възложени на друг.