Tesla има секретна лаборатория
Tesla планира да разработва собствени батерии, разкриват петима настоящи служители на компанията.
Понастоящем прозиводителят на електрически автомобили разчита на Panasonic за това, след като подписа сделка за партньорство с тях през 2014 г.
Плановете на Tesla могат да й помогнат да предлага по-евтини и бързи електрически коли спрямо тези, които предлага в наши дни, без да плаща или споделя данни и ресурси с външни подизпълнители или партньори.
Батерията е най-скъпият компонент в електрическите автомобили, посочват от компанията за проучвания IHS Markit, цитирани от CNBC.
В миналото Tesla не е имала достъп до необходимите количества батерии, призна изпълнителният директор Илон Мъск по време на годишната среща на акционерите, проведена в началото на юни.
Това означава, че недостатъчната наличност на батерии ограничава производството и продажбите на електрически коли и системи за съхранение на енергия.
Производството на собствени батерии съвпада с основната амбиция на Мъск да направи Tesla „вертикално интегрирана” колкото се може повече. С други думи, милиардерът иска неговата компания да постигне затворен цикъл на производство и дистрибуция, като дори да произвежда собствения си корпоративен софтуер.
Производството на батерийни клетки в голям мащаб може да бъде поредно предизвикателство за компанията, която наскоро приложи мерки за съкращаване на разходите и продължава да не успява да постигне заложените си производствени цели.
Служителите на Tesla описват мястото, където се разработват собствените батерии на компанията, като експериментална лаборатия на няколко минути от фабриката във Фремонт, Калифорния.
Именно в този завод Tesla произвежда Model 3, Model S и Model X, докато батериите за тези коли се правят в Gigafactory в Спаркс, Невада - завод, който се притежава и оперира съвместно с Panasonic.
Служителите на Tesla, отговорни за проучванията и разработките, понастоящем са фокусирани върху създаването на иновативни литиево-йонни батерийни клетки, както и върху оборудване, което ще им позволи да ги прозивеждат в голям мащаб, разкриват настоящи и бивши служители на компанията.
Дори и да успее да стартира производство на собствени батерии, Tesla едва ли ще скъса връзките си с Panasonic и останалите доставчици на батерии в скоро време.
Служители на Tesla, запознати с преговорите с доставчици на батерии, посочват, че компанията вероятно ще работи с Panasonic и LG за батерийте нужни за работата по Model 3 в завода в Шанхай.
Тази мощност ще започне да произвежда коли до края на тази година, като масовото производство ще започне през 2020 г.