Nissan скоро ще пусне на японския пазар нов асистент за автономно шофиране, който може да отиде далеч отвъд това, което предлага щатският производител Tesla.

Продуктът ProPilot 2.0 ще позволява на превозното средство да следва маршрут, така че водачът да може свободно да свали ръцете си от волана в някои ситуации.

Подобно на Navigate on Autopilot на Tesla, системата на Nissan ще функционира само на определени магистрали, като ще позволява частично автономно шофиране, предава CNN.

Новият продукт на Nissan комбинира екстри, сходи до тези на Navigate on Autopilot на Tesla и Cadillac Super Cruise на GM. До този момент Nissan предлагаха система ProPilot или ProPilot Assist, която позволява единствено движение в редица и поддържане на безопасна дистанция от останалите превозни средства.

Новата система ProPilot 2.0 ще позволи на возилото да се справя със ситуации почти самостоятелно, като смяна на платна и влизане или излизане от магистрали, следвайки предварителни маршрути, зададени в навигационната система.

Navigate on Autopilot на Tesla може да прави същото, но позволява на водачите да снемат ръцете си от волана само за кратък период. С ProPilot 2.0 шофьорите ще могат да свалят ръцете си от волана във всички случаи, в които колата не извършва маневри извън зададената й линия.

Системата Cadillac Super Cruise също позволява автономно движение, стига колата да се движи в една лента. Системата не може да сменя платната или да се качва и слиза от магистрала сама, за разлика от ProPilot 2.0 на Nissan.

Navigate on Autopilot на Tesla е подложен на сериозни критики в последно време, тъй като потребители споделят, че системата засича други участници в движението и като цяло представлява опасност по пътищата.

Новият продукт на Nissan ще се предлага от есента на тази година, като ще бъде достъпен само в Япония. Първоначално системата ще се предлага за модела Nissan Skyline.

Въпреки че новата версия на ProPilot обещава шофиране без ръце, това няма да може да се случва без погледът на водача да е вперен в пътя. Камера в купето на колата ще следи лицето и очите на шофьора.

Това е нещо, което колите на Tesla не предлагат, което е още един проблем, носещ критики на компанията на Илон Мъск.

Смелите обещания на Илон Мъск - маркетинг или реалност? Ето някои от актуалните обещания и цели на Илон Мъск и докъде е стигнала работата по тях

Джейк Фипър, директор Тестове на автомобили в изданието Consumer Reports, посочва, че този мониторинг над поведението на шофьора може да се окаже пробив в индустрията с автономни коли.

Именно наличието на мониторинг е причината Cadillac Super Cruise да получи най-високата оценка сред автономните системи от изданието, добавя той.

С помощта на ProPilot 2.0 само най-основните маневри ще могат да се извършват без ръце, като движение в центъра на платното и поддържане на безопасна дистанция.

Водачите ще трябва да сложат ръце на волана, когато колата сигнализира, че е наложително да се смени платното на движение. Ръцете ще могат да се свалят от волана, когато колата се намести в лентата.

Така всеки път, когато е небходима мааневра, колата ще сигнализира на шофьора да поеме управлението.

Системата разчита на редица камери, радар и сонарен сензор, както и на детайлни 3D карти.