Volkswagen е SUV. А ти?

Сигурно сте забелязали, че по улиците напоследък има все повече SUV-ове. Всекидневието ни се променя с всяка минута, а с него и колите ни. Днес едри представители на автомобилостроенето застават между малки градски колички, електрически тротинетки и тук-таме някой седан. И това е напълно в тон с различния ни начин на живот - сега искаме да сме активни, не просто да пътуваме, а да пътуваме много и бързо, да сме био, да сме високотехнологични, да сме винаги online и да сме различни всеки ден. И какво да правят колите ни освен и те да са такива.
Още миналата година Volkswagen предрекоха, че до 2025-а дялът на SUV автомобилите ще достигне 50%. Това обяснява и усърдното разработване на германците и бързо вкарване в производство на въпросния сегмент в портфолиото им. Според тях през въпросната 25-а година, която изобщо не е толкова далечна, всеки втори продаден VW ще е SUV. За сравнение в момента е всяка пета кола в света е такава. Германците очакват сериозен растеж на големите пазари като Северна и Южна Америка, както и Китай. В България - пазар, известен с необичайността си, развитието на сегмента надхвърля очакванията на вносителите от години.
След 6 години гамата на VW ще съдържа над 30 SUV-a. Да, в тази бройка влизат и модели, които ще се продават само на определени пазари, но все пак става дума за сериозно число. Такива ли сме наистина? Хора, които искат да гледат на пътя от по-високо, да имат проходими и едновременно с това градски машини, с които да изживяват непредвидени приключения през уикенда и да си ходят с тях спокойно по асфалта на работа през седмицата, да са шарени (защото повечето модели в момента се хвалят с предлаганите десетки цветове за екстериора и хиляди цветови комбинации) и вечно свързани - през телефоните, към колите си и света - но този, не истинския, а по-скоро на социалните мрежи. Да си го признаем, въпрос на време е колите да започнат да постват вместо нас - така и така ще се карат сами.
В началото на годината в България дойде и най-компактният представител на SUV семейството, а именно малкият T-Cross. Той се нареди до T-Roc, Touareg, Tiguan и Tiguan Allspace. Пасна перфектно и предричаме да е един от най-успешните им модели, защото е готин. В него има екстри, познати за по-луксозните коли, дизайнът му е направо смел за стандартите на марката и с правилния двигател, може да направи всекидневието ви много приятно.
“SUV-овете стават все по-популярни сред клиентите ни по света. Затова не спираме с офанзивата ни в сегмента. Вярваме, че ще има ключов принос за успеха на бизнеса ни и така ще имаме необходимите милиарди евро, които да инвестираме в разработката на автономното шофиране”, казва Юрген Стакман.
Как се стигна дотук? През 2015-а, когато VW казаха за първи път, че посоката ще е тази, думите им звучаха като предсказание на луда леля, вперила поглед в кристална топка. Лелята обаче позна. Компактният Tiguan е в топ 10 на най-продаваните модели на света. VW Atlas, както е познат в САЩ и Teramont в Китай, също пожъна локален успех. Touareg - първият SUV на германския производител, сега е в трето поколение и записва повече от добри продажби. Новият T-Roc също стартира обещаващо, а T-Cross може дори да го мине, защото предлага много системи за сигурност, предлагани обикновено в по-луксозни коли. Кой е вашият SUV?