Фермери печелят повече от YouTube, отколкото от селско стопанство
Някои фермери печелят повече пари от това, че защитават индустрията в социалните медии, отколкото всъщност от селско стопанство.
Зак Джонсън, който отглежда царевица и соя в Минесота, е известен в YouTube кръговете, като MN Millennial Farmer. Това е роля, която той твърди, че през последната година е осигурила на семейството му пет пъти повече доходи, отколкото семейната ферма.
34-годишният Джонсън става влогър преди три години, като целта му е да защитава селскостопанските производители и технологиите, които използват. Сега той и съпругата му Беки имат около 300 000 абоната и 50 млн. гледания в YouTube.
Техният опит е отражение, както на подтиснатото състояние на селското стопанство, така и на нарастващия интерес към това как се произвежда храната.
“Да, ние използваме ГМО, използваме пестициди, дренажни системи и напояване и има реални причини, поради които използваме всичките тези неща,” казва Джонсън пред Bloomberg. Той гледа на ролята си като на балансьор в дискусията, която често се доминира от критиците на настоящите практики, използвани в селското стопанство.
Семейство Джонсън не са сами онлайн. В селските общности в САЩ YouTube е най-популярната социална медия, като 59% от хората я използват, според проучване на Pew Research Center от 2018 г.
Кийт Гууд е мениджър Социални медии по проекта Farmdoc в Университета на Илинойс, който е създаден, за да предоставя онлайн данни и анализи, които ще подпомогнат вземането на решения от страна на фермите, които са изложени на риск.
През последната година той отчита драстично увеличение в броя на фермерите, които пускат повече видеа в социалните медии.
“Селскостопанските организации и групите за търговия със суровини насърчават производителите да бъдат част от дискусията в социалните медии,” казва той.
Сюзън Куук, или WT Farm Girl в YouTube, има близо 40 000 абонати на канала си, който документира живота й като първо поколение фермер, докато се учи и се проваля пред камерата.
Куук, която е на 37 г., призовава повече жени да се заемат със селско стопанство. Много от нейните зрители едва сега научават нови неща за селското стопанство, както нея. Едва около 10% от зрителите й са жени, казва тя, и те не са само млади момичета.
“За жена е още по-трудно, защото повечето мъже не те вземат насериозно,” казва тя. “YouTube ми помогна, защото много от моите абонати ме окуражават.”
Джош Дрейпър, или Stoney Ridge Farmer, има над 220 000 абоната, които следва процеса му по изграждането на първо поколение ферма за животни върху бивша тютюнева плантация. Като ветеран от военновъздушните сили на САЩ, той призовава повече ветерани да се заемат със селско стопанство.
Той също така иска да покаже, че отглежда животните си “хуманно и с уважение.”
Дрейпър решава да започне да блогва, защото “много хора се връщат към земеделието.” Той си купува камера, заснема няколко видеа с пчели, последвани от видео как подготвя косачката си за работа и нещата “потръгват оттам.”
Онлайн видеата на Зак и Беки Джонсън понякога представят информацията под формата на разговор между съпруг и съпруга. Предметът може да варира от използването на нова технология до това как да отглеждат соята си.
“Обичам земеделието. Обичам селското стопанство," казва Зак Джонсън. “То е целият ми живот, както и живота на моето семейство и приятели."
Подобно на много други блогъри, Джонсън продава собствени сувенири, изнася речи и прави реклама във видеата си. Това му помага да генерира допълнителни доходи - освен тези, които получава от рекламите в YouTube.
“Напоследък хората са много откъснати от селското стопанство," казва Джонсън. “Те искат да знаят откъде идва храната им и кои са хората, които я произвеждат. Имаме наистина добра възможност да говорим с хората, да обсъждаме тези неща и да им показваме защо правим нещата по определен начин.”