McDonald's превърна билбордовете си в домове за пчели
Преди време McDonald's в Швеция създаде оживление със своя „малък ресторант за пчели“, който спомогна за привличане на вниманието към така наречената "пчелна криза" - тези насекоми умират с безпрецедентни темпове и всички трябва да сме загрижени от това.
Сега компанията отново се захваща с проблема, като създава малки „пчелни хотели“ на гърба на билбордовете си, посочва Bored Panda.
От NORD DDB - креативната агенция, стояща зад идеята, обясниха на DesignTAXI, че 30% от дивите пчели в страната са застрашени, главно защото нямат достатъчно места за почивка.
Компанията си партнира с фирмата за външна реклама JCDecaux, за да превърне гърбовете на своите билбордове в малки „хотели“.
McDonald's харчи всяка година над 1.8 млрд. долара за реклама и промоции, опитвайки се да си създаде имидж на зелена компания.
Въпреки че тези локализирани усилия за насърчаване на биологичното разнообразие на пчелите са големи - в момента има 6 „хотела“, поставени на гърба на един-единствен билборд, те бледнеят, в сравнение с вредите, които компанията нанася на околната среда като цяло, посочва Bored Panda.
Освен че допринася за обезлесяването и емисиите парникови газове през годините чрез интензивната си нужда от месо, птичи продукти и такива, като палмово масло, само 50% от опаковките на McDonald's идват от устойчиви източници, а само 10% от ресторантите в момента рециклират.
Те обаче предприемат стъпки за подобряване на положението.
„Нашите клиенти ни казаха, че отпадъците от опаковки са основният екологичен проблем, който биха искали да адресираме“, се казва в изявление на Франческа Дебиазе, отговаряща за устойчивите практики в McDonald.
До 2025 г. компанията възнамерява 100% от опаковките й да идват от възобновяеми, рециклирани или сертифицирани източници, както и да се внедри процес по рециклиране във всичките й ресторанти.
Междувременно, McDonald’s в Швеция и JCDecaux планират да разширят веригата си от „пчелни хотели“ през пролетта на 2020 г., ако всичко е наред с вече създадената.