Смятате, че сте сравнително организиран човек, но винаги излиза нещо, което обърква плановете или графика ви? Дали полагате достатъчно усилия и дали не е време да вземете по-сериозни мерки?

Ако обърнете внимание на някои знаци в ежедневието, ще осъзнаете, че допускате малки грешки, които видят до горните последици. Ето няколко, които могат да бъдат индикатор.

Случайно пропускате насрочена среща

Разбира се, това може да се случи по всякаква причина (например форсмажорни обстоятелства, инцидент…), но не и ако без основателна причина пропускате планирана среща или събитие. Особено, ако това се случи повече от веднъж, е сериозен намек, че сегашната ви система за организация на графика не работи за вас.

Не знаете какво притежавате

Ако продължавате да намирате дрехи, които не си спомняте, че сте купували, или купувате книги или джаджи, за които сте забравили, че вече притежавате, време е да прегледате вещите си и да ги организирате отново.

Постоянно губите всичко

Да, случва се на всеки, но ако при вас това е част от ежедневието, редовно губите своите ключове, очила или портфейл, това означава, че ви липсва всякаква организация.

Не можете да намерите нищо

Губите ужасно много време в търсене на вещи, които знаете, че притежавате, но не можете да си спомните къде са. Може би трябва да реорганизирате всичко и да си създадете система, която да ви гарантира, че във всеки момент ще знаете кое къде е.

Лесно се разсейвате

Понякога именно липсата на организация може да е причина за постоянната разсеяност. Представете си ситуация, в която трябва да прегледате документи, но се оказва, че те са разхвърляни някъде около вас и започвате да ги търсите. Това е индикатор за разсейване на вниманието и оттам спад на продуктивността.

Чувствате се претоварени

Ако в един момент усетите, че имате толкова много неща за правене, че цялото време на света няма да ви стигне, спрете и се замислете. Приоритизирайте задачите си и започнете да ги отмятате една по една.

Създайте си план на действие и се придържайте към него, дори да ви струва по-дълго седене в офиса или по-ранно идване на работа. Ще видите как със стриктна организация всичко ще влезе в релси.