„Аз не съм типичният инфлуенсър и дори наскоро се научих да пускам сторита. В моя канал в YouTube наблягам на друг тип съдържание“. Това каза Слави Панайотов, по-познат като The Clashers - основател на едноименния български YouTube канал по време на DigitalTrend2019, организиран от Profit.bg.

Слави, който има 640 000 последователи в YouTube, говори за бъдещето на маркетинга и на израстването му като влогър. „Не съм известен с рекламите в Instagram, имам 142 000 последователи, което смятам, че е добре за България, гледайки средата. Това, което искам да ви кажа, е защо микросредата е важна за социалните мрежи като тази.“

Слави разказа за реклама, в която той наскоро взима участие, въпреки че доскоро е бил против подобни изяви в Instagram. „Аз рекламирам само моите си неща, като последната ми книга, например. Когато правя някакви технически ревюта и не съм компетентен, се доверявам на моите партньори, които разбират, аз го тествам и след това коментирам“, каза той.

Предложението за реклама в Instagram идва от страна на голям бранд самобръсначки – Gillette. Слави смята, че това е подходящ за него продукт, предвид възрастта му (33 г.) и факта, че държи винаги да бъде гладко избръснат пред аудиторията си.

„Аз не мога да си позволя да рекламирам всякакви неща, защото така предавам послание на младите, искам да ги насърча към по-здравословен начин на живот“, добавя той. Договорът с марката е за достигане на 40 000 човека, което той смята за постижимо. И наистина се оказва такова.

Първият пост генерира 70 500 рийч, което му се струва странно, очаквайки алгоритъмът да избута надолу платените реклами. Но той разбира на какво се дължи високия резултат. „Заради обратната комуникация получих и доста критики, което е нормално, когато пуснеш нещо рекламно“, казва Слави.

Вторият пост достига 60 000 рийч, отделно са сторитата в Instagram и постовете във Facebook.

“Да, аз рекламирам Gillette – моята аудитория са основно тийнейджъри, които все още не се бръснат, което значи, че не са таргет. След време обаче и те ще започнат да правят това и тогава ще припознаят бранда в мое лице. Така аз осъзнах, че Procter&Gamble са направили стратегически предварителен ход, за да ги спечелят“, добавя влогърът.

Освен това чрез подобна реклама компанията достига до аудитория, до която не може чрез масовите канали, като телевизията, например.

„Поколението, което се отглежда, иска търсено съдържание. Когато гледаме телевизия, ние гледаме това, което искаме. Има една българска медия, в която вече много години наред в 20 ч започва турски сериал. Аз нямам интерес, затова превключвам или си връщам предаване, което ми е интересно. Ето защо смятам, че ако телевизията не се промени към исканията и търсенията на потребителите, ще изчезне“, смята Слави.

По думите му, при положение че днешното поколение предпочита изцяло YouTube, Netflix, Spotify, това ще бъдат и каналите, които ще носят пари.

Бъдещето е в поисканото съдържание и ако това не се промени, телевизията във вида, в който я познаваме сега, до 10 години може да изчезне. „След време ще има канали само за новини, само за филми и само за предавания. Това ще компенсира търсено съдържание. Така, ако искам новини, пускам си този канал, който ще ми даде това съдържание по 24 часа на ден“, прогнозира влогърът.

Слави коментира, че за него от изключителна важност е двупосочната комуникация с неговите потребители. „Наскоро пуснах клип за България и питах последователите ми какво искат, какво не, опитвам се да им го дам. И именно това е бъдещето, а с това идват и рекламите. Въпросът е личностите и каналът, който следите, дали следват тези трендове“.

Според влогъра е много важно, когато рекламираш определен бранд, да бъдеш верен на него, да му вярваш.

„Аз подбирам нещата, които рекламирам, защото трябва да съм отговорен, всеки пост е тагване, експеримент, изграждане на доверие. Това с Gillette дали ще го направя пак, не знам, ще реша. Но ако пусна реклама на бранд, който е конкурентен, това означава спад на доверието към тях. Тук идва тънкият момент между микросферите, но това носи и липсата на доверие. Ето защо моят контент започна да поема в друга посока. С израстването разбрах, че всичко, което качваш, се приема на доверие от хората. Информацията, която даваш, трябва да бъде проверена и по-истинска“, казва Слави.

Като пример той дава техническите ревюта, които прави. Слави е познат като почитател на Apple, но получава предложение за ревюта на телефони, използващи Android. Разбира се, веднага получава критики за това, но намира изход, като пуска рубрика 3 на 3 – три хубави и три лоши неща за продукта.

„Така критиките спряха и аз спечелих доверието им. Казвам както положителните, така и отрицателните неща за един продукт, без значение какъв е“. Това печели отново доверите на последователите му и го убеждава, че подборът и проучването за нещо, зад което заставаш, е ключът към изграждане на доверие в аудиторията.

Digital Trends 2019 се осъществява с подкрепата на: EMAG, Нетера, UniCredit Bulbank, Opel, Адмирал Маркетс, Резиденшъл Парк Лозен, SentecaCommerce, Digital Dentistry Ivadent и с медийната подкрепа на Sportal Media Group и Kaldata.com.