Китай въвежда регулация, която трябва да пресече конкретно поведение на гражданите, докато се намират в метрото.

Държавният вестник China Daily съобщава, че яденето, пиенето, изправянето върху седалки, слушането на музика без слушалки, лежането на земята и друго „нецивилизовано поведение” ще бъде забранено в метрото из цялата страна от 1 април 2020 г.

Предвидени са изключения от правилото, касаещо яденето и пиенето в метрото за хора, които имат нужда от това поради медицинското си състояние, както и за бебета и малки деца, предава CNN.

Новите правила са одобрени от китайското Министерство на транспорта. Това е първият път в Китай, когато правила за поведение в метрото засягат цялата страна.

Досега това се случваше на локална основа, като различните градове и региони прилагаха собствени регулации.

Така например Пекин наложи собствена забрана за храни и напитки в метрото още през 2015 г. Глобата за подобно нарушение възлиза на 500 юана (70 долара).

Осигуряването на безопасни и удобни услуги за пътниците винаги е фундаментална отправна точка и опора за градското метро, се сочи в съобщение на Министерството на транспорта.

„Важно е да се въведе регулаторна уредба на организацията и обслужването на градското метро на национално ниво”, добавят от ведомството.

Въпреки че новите правила ще влязат в сила от следващата година, не е ясно какви глоби ще грозят нарушителите. Няма яснота и какви медицински състояния ще се смятат за изключение от общите правила.

Понастоящем 33 града в Китай разполагат с метро.

По данни на изданието Railway Technology метрото в Пекин е второто най-натоварено в света по брой пътувания с 3.2 млрд. броя, реализирани през 2013 г.

Забрана на Всяко лято жегата превзема китайските градове


Метромрежите в Шанхай и Гуанджоу заемат четвърта и пета позиция, което ги прави по-натоварени от метрото в градове, като Ню Йорк или Париж.

В допълнение на метро мрежата, Китай инвестира здраво и в междуградски железопътен превоз.

Новата станция West Kowloon Railway Station в Хонконг е основен транспортен хъб, като благодарение на скоростните влакове, достигането до Шанхай отнема 8 часа, превръщайки този вид транспорт в алтернатива на вътрешните полети.

През 2018 г. китайското правителство даде зелена светлина за изграждането на влак под водата между пристанищните градове Нинбо и Джоушан.