Uber продължава да губи милиарди
Uber продължава да губи пари.
Компанията за споделено пътуване обяви загуба в размер на 1.16 млрд. долара през третото тримесечие на тази година, включително 401 млн. долара под формата на разходи за компенсации чрез акции, свръзани с първичното публично предлагане, реализирано през май.
За сравнение, през същия период на миналата година Uber загуби 986 млн. долара.
През второто тримесечие загубата достигна стряскащите 5.2 млрд. долара, като около 3.9 млрд. долара са разходи, свързани отново с отминалото IPO.
Акциите на компанията поевтиняха с 5% в резултат на новината.
По време на представянето на отчета изпълнителният директор Дара Косровшахи посочи, че компанията е фокусирана върху това да постигне изгладената печалба преди лихви, данъци и амортизация, или казано с други думи – преди изваждането на конкретни разходи от нея, през 2021 г.
„Имаме план пред нас”, каза той, цитиран от CNN.
Откакто компанията стана публична през май, Uber не успява да спечели доверието на инвеститорите, които са притеснени от невъзможността на бизнеса да генерира печалба и забавянето на растежа.
Компанията е изправена пред натиск да подобри финансите си след неуспешния дебют на борсата в САЩ, като предприе частично преструктуриране на вътрешните си операции. Uber реализира два рунда на съкращения след IPO-то, като през септември този ход засегна 435 позиции в продуктовите и инженерни отдели.
„Компанията порасна много бързо, като през първите години най-важният фактор беше скоростта на навлизане на пазара... Нямаше много фокус върху това „как да се уверим, че работим ефективно””, казва Косровшахи, добавяйки, че в онези години това е била правилната стратегия. „Приоритетите ни се промениха”, каза той.
Все пак има светли моменти в отчета на Uber. Компанията обяви приходи от 3.8 млрд. долара през тримесечието, което е ръст от 30% на годишна база. За сравнение, през второто тримесечие годишното повишение беше в размер на 12%.
По думите на Косровшахи, компанията се радва на по-високо ниво на предвидимост в транспортния сегмент на своя бизнес, въпреки че на този фронт се усеща натиска от страна на конкуренцията. „Конкуренцията е начин на живот”, каза шефът на Uber.
Новите бизнеси на компанията записват бърз растеж. Продажбите в услугата за доставка на храна Uber Eats скачат с цели 64% на годишна база.
Uber Freight отчита ръст от 78%, докато приходите от другите начинания, като електрическите скутери и велосипеди под наем, записват приходи от 38 млрд. долара през третото тримесечие спрямо едва 3 млрд. долара година по-рано.