Три признака, че не трябва да работите в стартъп
Присъединяването към стартъп в ранния стадий изглежда привлекателно. Заедно с нов екип от единомишленици можете да промените света и при това добре да припечелите.
Понякога обаче нещата не са розови. Едно такова сътрудничество може да донесе само стрес и разочарование.
Няколко признака на стартъп, към който е по-добре да не се присъединявате:
1. Самите вие ли бихте платили за този продукт?
Тревожен признак: „Здравей, добре дошъл в екипа! Клиенти и продажби? Извинявай, ние тук не се фокусираме върху цифрите“.
Нормално е в началото стартъпите да отделят повече внимание на разработването на продукта и привличането на инвестиции, а не на маркетинга, тъй като засега потребителите са малко.
За генерирането на трафик се изисква време. Но ако компанията вече има потенциални клиенти, те влизат на сайта, за да разлистят каталога, то написаната по-горе реплика надали е добър знак.
За отсъствието на плащания от потребители може да бъде виновен не продуктът, а бизнес моделът. Научете повече за настоящото предлагане на стартъпа. Продуктът не е задължително да бъде идеален, но трябва да е достатъчно добър.
Вие самите бихте ли платили за него? Ако отговорът е не, то може да ви е трудно да приемете ценностите и целите на компанията.
2. Всичко ли е прозрачно?
Тревожен знак: „Ние не сме като големите корпорации – ние сме семейство! Ние си казваме всичко и мнението на всеки член на екипа е от значение“.
Прозрачността е онова нещо, в което много стартъпи се опитват да убедят своите потенциални сътрудници. Всичко звучи прекрасно, но изисква проверка. Може ли компанията да докаже, че действа наистина така?
Ако не получавате отговори на сложни въпроси, не се признават проблеми и се говори само за растеж, проявете съобразителност.
3. Способна ли е компанията да изпълнява своите обещания?
Тревожен знак: „Нашите продукти поддържат екологията, феминисткото движение, самотните родители и т.н. Ако ги купувате, ще се превърнете в пеперуда“.
Някои стартъпи обвързват своите продукти и услуги с популярни ключови думи - такива, като защита на околната среда, равноправие, полово равенство и др. Има ли въобще продуктът на компанията връзка с тях? Може ли да се открие отговорът на тези проблеми в близко бъдеще? Основателно ли се говори с приятни думи?
Има просто правило. То гласи – това, което звучи прекалено добре, за да е истина, по-скоро е маркетингова стратегия.