Това е най-скъпата финтек компания в Европа
Шведският стартъп за платежни услуги Klarna набра инвестиции в размер на 460 млн. долара, което повиши оценката му до 5.5 млрд. долара, или с около 2 млрд. долара повече спрямо следващите най-скъпи фирми за финансови технологии в Европа – приложението за обмяна на валута TransferWise и дигиталната банка N26.
Платформата на Klarna позволява на потребителите да „пазаруват сега, но да платят по-късно“.
Потребителите имат срок от 30 дни, за да платят покупката, като имат избор да разсрочат плащането на вноски в продължение на няколко месеца.
Последният рунд за набиране на инвестиции, който беше воден от базираната в Сан Франциско Dragoneer Investment Group, ще осигури капитал на Klarna за планирано разрастване на американския пазар.
Сред другите инвеститори в процедурата по набиране на частни вложения изпъкват имената на Commonwealth Bank of Australia, HMI Capital и фондове, управлявани от BlackRock, предава Forbes.
Марк Стад, съосновател на Dragoneer, посочва в изявление, че Klarna е изградила „изключителен“ платежен бизнес на пазар, характеризиращ се със силни „насрещни ветрове“.
Новата инвестиция идва след рунд за набиране на вложения през април, който донесе на компанията над 100 млн. долара, вдигайки оценката на Klarna до 3.5 млрд. долара.
Шведската компания се радва на сериозна подкрепа, тъй като сред инвеститорите изпъкват имената на рапъра и предприемач Snoop Dogg и една от най-разпознаваемите компании за рискови инвестици в света - Sequoia Capital.
„Търсих възможност да разширя инвестиционното си портфолио в технологични компании в Европа и виждайки начина, по който Klarna оперира и предизвиква статуктвото, мисля, че това е перфектно обвързване. Много съм развълнуван относно това партньорство”, казва Snoop Dogg в изявление от януари тази година.
Изпълнителят вече засне рекламен клип за компанията, в който заема централната роля.
„Snoop е не само рап легенда, но също и успешен бизнесмен, с голямо участие в технологичната индустрия, търговията на дребно и електронното пазаруване”, казва изпълнителният директор на Klarna Себастиан Симиатковски в изявление.
Klarna стъпва в САЩ преди четири години, но операциите й там се развиват бавно. Поради това през 2017 г. стартъпът освободи половината си персонал в САЩ.
В страната около 3 хил. търговци използват услугите на шведската компания, включително ASOS, Toms, Superdry, Sonos и rue21.
Брандове, като H&M и Abercrombie & Fitch, също ще стартират работа с Klarna, която оперира над милион трансакции всеки ден.
Себастиан Симиатковски посочва в изявления, че това са повратни времена в историята на банкирането на дребно.
„Най-накрая прозрачността, технологията и креативността ще служат на потребителя, като няма да има място за прозаични продукти, непрозрачни условия или липса на грижа за клиентите“, добавя той.