Човекът, който прекарва по 250 дни в годината далече от дома
Федерико Гонзалес прекарва по 250 дни в годината далече от дома си. На 55-годишния испанец обаче не му се налага да се притеснява за това къде ще отсяда, докато обикаля около света.
Шефът на веригата с 1 400 хотела Radisson Hotel Group признава, че когато си резервира стая някъде, това по-скоро пречи на персонала на съответния хотел.
"Ако главният изпълнителен директор дойде, това е кошмар за тях. Всички се опитват да бъдат учтиви, но това всъщност отвлича вниманието им от това да помагат на другите клиенти", казва той.
Гонзалес заема поста от две години, а наскоро по време на командировка му се налага да остане за три дена в Санкт Петербург, за по два дена в Москва и Шанхай и за един ден в Банкок.
Единствените два града, в които той не разсейва служителите на Radisson, са Мадрид и Брюксел, тъй като има жилища и в двата града. Мадрид е градът, в който е роден и е израснал, а компанията му е базирана в Белгия.
Тази позиция с много пътуване подхожда на Федерико, който говори четири езика и обикаля света неуморно, откакто напуска дома си в Мадрид на 18 години.
След като се отправя на мисия да разшири светогледа си, докато учи в мадридския университет Комплутенсе, неговото пътешествие започва в северна Англия през 1982 г.
"Бях в Шефийлд и Честърфийлд на студентски лагери. След това помагах на испански студенти, които идваха във Великобритания, за да живеят с британски семейства и да учат английски език", спомня си хотелиерът.
През този период Федерико изпълнявал ролята на туристически гид като развеждал студентите из Лондон. Това му помогнало да усъвършенства английския си, а не след дълго той кандидатства за първата си работа в корпоративния свят.
"Бях на 24 г. и видях обява за работа в моя университет на компанията Procter and Gamble. Те имаха нужда от хора, които говорят испански и английски език. Отидох на интервю, а те ме попитаха къде искам да работя в сферата на финансите или маркетинга. Попитах ги какво е маркетинг, защото не знаех"
След като прави бързо проучване, Федерико избира маркетинга, а скоро след това започва да се издига в йерархията на P&G Испания. Когато напуска компанията през 2004 г. той оглавява португалското й подразделение. След това започва работа като заместник генерален мениджър на Disneyland Париж.
През 2013 г. навлиза в хотелиерската индустрия като управител на испанската компания NH Hotels. Приема позицията в Radisson през 2017 г. и казва, че все още е вманиачен по необходимостта да предоставя на клиентите положителни спомени.
"Един душ не е просто душ. Той трябва да бъде „уау душ," казва Федерико пред BBC. "Става въпрос за поставянето на изкушения в стаята – шоколад, който можеш да вземеш вкъщи със себе си. Или пък ако някой е сам в стаята, той или тя може просто да си помисли, "никой не ме гледа, затова ще го изям"".
"Това са малки елементи, които заедно с локацията, интериора и хората правят преживяванията запомнящи се", смята той.
Собствеността на Radisson се смени през миналата година, когато компанията бе продадена на консорциум оглавяван от Jin Jiang International Holdings, китайска държавна туристическа компания. Федерико твърди, че китайските собственици му дават свобода да ръководи бизнеса.
"Няма работа в света, при която човек има пълен контрол, освен ако не е собственик на компанията, но дори и тогава не е така, защото може би банките я контролират", казва той. "Това, което е важно, е да имате ясни правила. Имам ли свободата да правя това, което искам да правя? Да."
Има фактори и извън неговия контрол, като брекзит, за който Федерико твърди, че засега не засяга сериозно неговата верига. Radissonпострада и от изтичане на лични данни на клиенти през 2018 г.
Федерико все още бе нов на поста си при кибератаката. "Ние прилагаме най-стриктните процедури, но винаги има грешки и провали," казва той. "Прилагаме нови протоколи и е важно да направиш всичко по силите си и да реагираш бързо, но никой не може да го избегне."
Федерико, който е баща на три деца, продължава да посещава множество хотели всеки месец, но отказва да коментира едно нещо – кой от тях харесва най-много.
"Хотелите са като децата," казва той. "Няма любимо дете."