Навлизането на Amazon в излъчването на футболни мачове в Англия предизвика смесени реакции, като похвалите за технологичните иновации вървяха ръка за ръка с оплакванията от проблеми със стрийминга.

През юни 2018 г. Amazon спечели правата за излъчването на 20 мача от английската Висша лига на сезон от 2019/20 г. От висшата лига твърдят, че са най-гледното спортно първество в света с потенциален брой на зрителите от 4.7 милиарда души.

Всичките 20 мача на Amazon ще бъдат излъчвани през услугата Prime Video и ще бъда концентрирани в две седмици от шампионата в периода от 3 до 5 декември и от 26 до 27 декември.

Вчерашните мачове межди Бърнли и Манчестър Сити и между Кристъл Палас и Борнемут отбелязаха първото официално навлизане на Amazon във Висшата лига. Реакциите обаче бяха смесени.

Най-големите оплаквания изглежда бяха свързани с проблеми със стрийминга. От британския вестник Independent писаха за “буфериране в неподходящи моменти” и “коментар на мачовете, който не отговаря на картината.”

От изданието също така отбелязаха, че забавянето на фийда е било с до минута от реалното време, което е изнервило зрителите, които получавали разминаваща се информация от стрийма и уведомленията за голове на телефоните си.

Вчера от Amazon предаваха едновременно два мача, а от Independent се опасяват, че довечера, когато ще се играят шест срещи, може да има наистина сериозни проблеми. Някои фенове използваха Twitter, за да изразят недоволството си.

Други пък бяха доволни от предложената услуга, тъй като могат да гледат стартовите състави и да си пускат отново най-важните моменти от мача. От Amazon също така предлагат на феновете да гледат без коментар, като чуват само звука от стадиона. Тази опция изглежда се е харесала на неколцина фена.

В началото на 90-те години Sky направи революция в отразяването на английския футбол със смели графики на екран и опити да използва технологиите, за да се анализира мачовете. През 2013 г. BT Sport също се намеси решително в отразяването с голямо студио, повече технически анализи и сериозни разходи за популярни анализатори.

От Guardian отбелязаха днес, че Amazon изглежда е решила да дебютира не толкова бляскаво.

От Amazon рекламираха излъчването на мачовете като “безплатно,” което е вярно - в смисъл че има 30-дневен пробен период. След това футболните фенове на Острова ще плащат членство за Prime в размер на 7.99 паунда (10.44 долара) на месец, или 79 паунда (103 долара) годишно, информира CNBC.

Сред анализаторите на мача тази вечер между Манчестър Юнайтед и Тотнъм ще бъде и Димитър Бербатов, който е играл и за двата отбора. Той ще анализира случващото се на терена заедно с Хари Реднап и Петер Шмайхел.