Това ли е бъдещето на суперяхтите?
Бъдещето на суперяхтите изглежда светло.
Една нова концепция, сякаш излязла от филми за Джеймс Бонд, открехва вратата към бъдещето на тази индустрия.
Разработена от италианския морски архитект Елена Напи, концепцията представлява суперяхта, която може да се движи, както по повърхността на водата, така и под нея.
Носеща името Carapace, яхтата може да се спуска до дълбочина от 300 метра, където да стои в продължение на до 10 дни, предлагайки невероятни гледки към подводния живот.
Напи, която достигнала до концепцията след години експериментални проучвания, посочва, че това е „нов клас мегаяхти”, които съчетават лукса на големите яхти и „поверителността”, вървяща с подобрените системи за навигация.
„Светът на луксозните подводници е една от последните граници на полето на експериментите, като навярно хибридът ще бъде езика на бъдещето”, посочва Напи в изявление, цитирано от CNN.
„Много често собствениците на яхти търсят оригинални решения как да предложат нещо специално на приятелите и семействата си, като определено гмуркащ се круиз от този вид е нещо безпрецедентно на пазара на суперяхти”, добавя тя.
Carapace, която ще се задвижва от система, съчетаваща дизел, електричество и друго гориво, е проектирана на база лека алуминиева структура, която достига близо 80 метра на дължина.
Машината ще бъде на три нива с VIP каюти, спа, бар и прочее екстри.
Визията на Напи е, че яхтата ще се използва за частни пътешествия, както и за бизнес срещи, когато всичко трябва да се държи „в пълна тайна”.
Засега няма индикации колко точно ще струва подобно съоръжение, но може да се предполага, че цената ще достига стотици милиони долари.
Но всеки, който иска да притежава подобно нещо, ще трябва да почака.
Понастоящем яхтата е на етап концепция, като Напи прогнозира, че ще мине доста време, докато нещо подобно бъде произведено на практика.
„Ако правим сравнения с автомобилния сектор, не е трудно да се разбере, че пътят към този вид лодки е все още доста дълъг”, добавя тя.
Първата електрическа кола е изградена през 1884 г., а навлиза на пазара чак сега, като е невъзможно да мисля, че нещо като това може да се появи на пазара, преди да минат още 100 години, става ясно от думите на Напи.
Напи е дизайнер в италианската корабостроителница Fincantier, но компанията няма нищо общо с концепцията за Carapace.