Какви са резултатите на eMAG от Черния петък тази година?
Какви са резултатите на eMAG от Черния петък тази година и каква беше 2019-а за компанията?
Отговор на тези въпроси потърсихме от директора на eMAG България Андрей Попеску.
Вижте какво каза той в интервю за Profit.bg.
Г-н Попеску, с какво се отличаваше 2019 г. за вашия бизнес и дали се промениха изискванията на потребителите към онлайн магазините?
През тази година станахме свидетели на сериозно нарастване на интереса към електронната търговия в региона и особено на българския пазар. На първо място виждаме, че потребителите са по-образовани, що се отнася до онлайн пазаруването.
Според нашите данни, средно трима от всеки четирима души започват от интернет, когато решават да купят нещо. Те отделят специално време за проучване и събиране на информация в мрежата. После, ако цената е добра и атрактивна, правят своята поръчка от електронен магазин, където се чака средно 1 ден за доставката й.
Освен това, налице е увеличаване на доверието в пазаруването онлайн. Един от факторите, по които съдим за това, е, че все повече хора започват да плащат поръчките си предварително, знаят къде и как им е най-удобно да получат доставката си и пазаруват през своите мобилни устройства.
Какви са резултатите на eMAG от Черния петък тази година?
Седмото издание на кампанията, която проведохме на eMAG.bg, постави нови рекорди. На първо място, що се отнася до нарастващата осведоменост за провеждането й – общият трафик на платформата се повиши с над 10%, в сравнение с миналата година, до 2.23 милиона посещения, като 72% от тях бяха през мобилни устройства.
За по-малко от 24 часа около 274 000 продукта бяха поръчани за доставка в страната – не само от България, но и от други части на света: Великобритания, Германия, Австрия или Франция. Повече от 1000 поръчки бяха направени в т.нар. „златна минута“ (с най-много поръчки), в 7:08 ч. сутринта, малко след началото на кампанията.
Успяхме да доставим над 99% от продуктите в рамките на обещаните за нашите клиенти 2 седмици, като много от тях получиха поръчките си още на следващия ден след приключването на Black Friday 2019.
Не бих пропуснал да спомена и новите ни над 22 хиляди клиенти, които направиха първата си поръчка на eMAG.bg на Черния петък тази година и които се надяваме да станат лоялни потребители на платформата и за в бъдеще.
Какъв процент от покупките от сайта през 2019 г. бяха направени през мобилни устройства и как този дял се е променил през последните 12 месеца?
Ако през 2018 г. покупките, направени през мобилни устройства, за първи път надвишиха тези, идващи от уебсайта, то през 2019 г. делът им нарасна до 60% от общия обем и продължава бързо да се увеличава, дори на месечна база. През октомври проведохме кампания за популяризиране на eMAG, акцентирайки върху мобилното ни приложение.
Броят на инсталациите му на ден започна да се удвоява, така че през ноември през него бяха направени рекордните 28% от всички поръчки. Използването на мобилната апликация на eMAG носи много удобства.
Тези над 250 000 притежатели на смартфони, на които приложението е активно, могат да се чувстват сякаш носят със себе си цял един търговски център, с повече от милион продукта, от които могат да избират по всяко време и където и да се намират.
eMAG току-що отбеляза своя седми рожден ден в България – каква е оценката ви за първите 7 години на компанията у нас?
За това време eMAG се превърна в една от топ дестинациите за онлайн пазаруване в страната. През 2019 г. около 650 000 уникални потребители са избрали поне веднъж платформата за своите покупки, поръчвайки от eMAG или от някой от 4000-те партньори в нашия Маркетплейс.
За нас това означава много и се радваме да виждаме как всеки ден се създават нови акаунти, инсталира се мобилната ни апликация и се правят нови поръчки. През последните няколко месеца обърнахме повече внимание на потребителското изживяване на платформата ни и всички показатели, които непрекъснато следим, показват нарастващо удовлетворение от страна на нашите клиенти.
Вярваме, че те не са ориентирани само към атрактивни цени, но и към доброто ниво на услуги за доставка и връщане, към предлагането на широка гама от продукти и към разнообразните методи за разплащане.