YouTube е един от най-посещавните портали в света. Платформата за споделяне на видео съдържание се превърна през годините в нещо като телевизия с отворен код, където всеки може да пробва да създаде своя канал.

Успешните примери в тази нова индустрия обикновено се радват на многомилионна фенска маса и повече от стабилни приходи, вкарвайки ги в една лига със звездите от киното и спорта.

Основните методи за печелене от YouTube са три – чрез системата за реклама в самата платформа, чрез частни спонсорски сделки, които всеки създател на съдържание е свободен да сключва и чрез продажбата на фен артикули, като дрехи, сувенири и прочее.

В съвременния YouTube каналите, които се радват на небивал успех, обикновено са насочени към най-младата аудитория и тинейджърите – досущ като при конвенционланата развлекателна индустрия.

Каналите за най-малките обаче изпъкват с огромната си аудитория, което подсказва, че цяло едно поколение по света расте пред екрана.

Добър пример за това е 5-годишната Анастасия Радзинская. Родена в Русия и страдаща от церебрална парализа, докторите са категорични, че момичето няма да може дори да говори. Родителите й започват да документират прогреса на дъщеря си в YouTube.

Клиповете обикновено показват детето да си играе на различни неща. Каналът прави пробива си през 2018 г., когато видео от посещение в зоопарк навърта 767 млн. гледания. Така успехът става реалност.

За периода юни 2018 – юни 2019 г. каналът на Радзинская е донесъл 18 млн. долара, посочва Forbes на база свои изчисления, измерващи приходите преди данъци от реклама, спонсорства, продажба на стоки, турнета и прочее.

Но когато става дума за деца в YouTube, лидерът е само един – 8-годишният Раян Каджи, който за поредна година е лицето на най-печелившия канал в портала с приходи от 26 млн. долара.

Каналът Ryan ToysReview, който дебютира през 2015 г., има класическа формула, която действа мощно на най-младите потребители – малкият Раян си играе с нови играчки в свят на безспирни усмивки и забавления.

Каналът има 23 млн. абоната, може да се похвали с редица спонсорски сделки.

“YouTube е най-популярната бавачка в света”, казва Еял Боумел, изпълнителен директор на Yoola - компания, занимаваща се с дигитални звезди.

Клиповете с деца се радват на средно три пъти повече гледания спрямо останалите видове съдържание, сочи прочване на Pew Research Center.

Друго проучване на Pew показва, че 81% от родителите с деца на 11-годишна възраст или по-малко ги оставят да гледат клипове в YouTube.

Така или иначе, YouTube е платформа, която е интегрална част от ежендевието на хората по света, която има своите звезди.

Десетте най-печеливши създатели на съдържание, поне според Forbes, са генерирали приходи на обща стойност 162 млн. долара в периода юни 2018 – юни 2019 г.

Топ 10 на най-печелившите YouTube звезди за 2019 г.

10. VanossGaming (Евън Фонг)

11.5 млн. долара

Евън Фонг, познат в YouTube като VanossGaming, събира 1.5 млрд. гледания през разглеждания период с геймплей клипове от видео игри, като Grand Theft Auto V и Minecraft.

9. DanTDM (Даниел Мидълтън)

12 млн. долара

Британският геймър, който залага на заглавия, като Minecraft и Fortnite, се радва на световна популярност и аудитория.

8. Markiplier (Марк Фишбак)

13 млн. долара

Марк Фишбак е любимец на спонсорите, искащи да достигнат геймърите по света. Като повечето големи създатели на съдържание в YouTube, той има своя модна линия, предназначена за геймъри.

7. PewDiePie (Феликс Шелберг)

13 млн. долара

Шведът Феликс Шелберг е неофициалният ‘Крал на YouTube”. PewDiePie се радва на 102+ млн. абонати и може да се счита за най-голямата звезда на платформата.

Въпреки това, той е недолюбван от масовите медии, които го представят като антигерой. Интересно е да се отбележи, че PewDiePie е посочвал в прав текст, че класацията на Forbes за приходи е недостоверна.

6. Preston (Престън Арсмент)

14 млн. долара

Preston също играе на игри, като поредицата му за Call of Duty бързо го направи звезда. Извън YouTube най-големият му източник на приходи са сървъри за играта Minecraft, които той оперира, носещи му седемцифрена сума всяка година.

5. Jeffree Star

17 млн. долара

След като кариерата на Jeffree Star започва като музикант в позабравения портал MySpace, той се мести към YouTube, където създава клипове, посветени на грима. Той използва канала си, за да промотира козметичната си линия, която носи голяма част печалбите.

4. Rhett and Link

17.5 млн. долара

Рет Маклъглин и Линк Нийл са водещи на шоуто Good Mythical Morning в YouTube. Комедийният им бранд се разпростира из четири различни канала на платформата, подкаст, две книги и прочее.

3. Anastasia Radzinskaya

18 млн. долара

5-годишната Руския е лице на най-бързоразвиващия се канал в YouTube, благодарение на клипове на седем езика, в които тя си играе заедно с баща си. Сред брандовете, които работят с нея, са Legoland и Dannon.

2. Dude Perfect

20 млн. долара

Петимата приятели съставят един от най-популярните канали в YouTube, качвайки клипове, показващи най-различни трикове. Успехът им доведе до създаване и на телевизионно на име The Dude Perfect Show, което се излъчва по Nickelodeon.

1. Ryan Kaji

26 млн. долара

8-годишният Каджи дебютира в YouTube, когато е едва на 3-годишна възраст, разопаковайки играчки пред камерата. Към днешна дата около него се завърта империя от играчки, спонсорски договори, модни продукти и прочее.

Най-печелившите YouTube звезди на 2018 г.Партньорства, модна линия, милиони фенове - все неща, на които се радват известните спортисти, музиканти или актьори