Тайни на Coca-Cola, които не знаехте
Бутилката й е създадена, за да я предпази от конкуренцията
В началото на 1900-те не е лесно да се различи бутилка на Coca-Cola от основните й конкуренти, затова през 1915 г. компанията отправя предизвикателство към компаниите за производство на стъкло да създадат дизайн на бутилка, която да се разпознава дори в пълна тъмнина.
Година по- късно емблематичната бутилка е факт и до ден-днешен е запазена за марката.
Първата бутилка е базирана на грешното растение
Победителят в конкурса, който създава емблематичния дизайн на бутилката, е вдъхновен от снимка на какаово зърно, която е основата на визията. Тогава те смятат, че името на напитката идва от какао, а не от кока.
Използвали са кокаин
Слуховете са верни, въпреки че компанията го отрича. Преди 1903 г. във всяка бутилка кола се е съдържал около 60 мг кокаин. Патентованата в края на 19 век напитка е определена кото "лекарствен препарат за всякакво неврологично заболяване."
Coca-Cola продължава да внася и използва листа кока - растението, от което се прави кокаин.
Coca-Cola създава напитка само за съветските лидери
По време на Втората световна война генерал Дуайт Д. Айзенхауер дава на маршал Георги Жуков от Съветската червена армия да вкуси Coca-Cola. Съветският командир харесва вкуса, но знае, че Йосиф Сталин няма да се радва да го види как отпива Coca-Cola, която се възприема като символ на американския империализъм.
Но компанията няма намерение да загуби бизнеса си заради глупаво нещо като политически идеали. И така създава „Бяла Coca-Cola“ за Жуков, премахвайки карамеленото оцветяване. Резултатът е бистра напитка като водка, в обикновени, прозрачни бутилки с червена звезда на капачката.
Компанията не е създател на настоящия облик на Дядо Коледа
Може би сте чували слуховете, че когато Coca-Cola пуска празничните си реклами за Дядо Коледа, започващи през зимата на 1931 г., илюстрациите представят първообраза му. Компанията може да е помогнала за утвърждаване на образа, но реално той е създаден 5 години по-рано.
Производството води до суша в редица ферми
Необходими са 2.7 литра вода, за да се направи един литър кола, което е част от причината заводите за бутилиране да бъдат обвинявани за намаляването на водата, която трябва да отиде към фермерите в бедните райони на Индия и Латинска Америка.
През 2014 г. е наредено да се затвори завод на Coca-Cola, защото изразходва твърде много подземни води, а през 2017 г. търговците бойкотираха газираната напитка с мотима, че използва твърде много вода по време на суша.
Втората напитка, която компанията пуска, не е диетична кола или Sprite
Втората безалкохолна напитка, която компанията представи, е Fanta Orange през 1955 г. Sprite излиза пред 1961 г.