Apple Store с продажби за 1.4 млрд. долара само за седмица
Притежателите на iPhone и iPad изглежда са били доста заети в самия край на 2019 г.
Потребителите на Apple са похарчили 1.43 млрд. долара за приложения в периода между Коледа и Нова година, което е ръст от 16% спрямо същия период на предходната 2018 г., обявиха от компанията.
Конкретно на Нова година Apple отчита дневен рекорд, постигайки продажби за 386 млн. долара, което е скок от 20% на годишна база.
Разработчиците на приложения са спечелили 155 млрд. долара, откакто App Store стартира през 2008 г., отбелязват от компанията, предава CNN.
За потребителите на iPhone най-популярните безплатни приложения са YouTube, Instagram, Snapchat, TikTok и Facebook Messenger.
При платените приложения най-добре се представя Facetune - софтуер за редактиране на снимки, работещ на смартфони с операционна система iOS и Android. След това се нареждат приложението за насрочване на работен график HotSchedules и DarkSky - приложение за прогнозата за времето.
При игрите в топ 10 на безплатните заглавия влизат Mario Kart Tour, Call of Duty: Mobile и Fortnite. При платените игри лидери са продукции, като Minecraft, Color Bump 3D и Stardew Valley.
В последните години става все по-лесно потребителите да наливат средства в приложения, главно поради новите канали, чрез които разработчиците могат да получат плащания.
Като цяло през 2019 г. App Store отчита продажби за 54.2 млрд. долара, което е ръст от 16.3% на годишна база. За сравнение, потребителите на Android са похарчили за приложения в Google Play сумата от 29.3 млрд. долара – скок от 18.1% спрямо 2018 г., сочат данните на Sensor Tower.
„Потребителите като цяло харчат повече за приложения”, казва Ренди Нелсън, ръководител в Sensor Tower.
„Повече приложения откриха възможността да монетаризират по-ефективно, което подобрява представянето на магазините”, добавя той.
От Apple посочват, че от 2008 г. разработчиците са спечелили над 155 млрд. долара, като ¼ от тази сума идва конкретно от миналата 2019 г. Сумата не включва делът между 15% и 30%, който прибира Apple от всяка продажба чрез нейния онлайн магазин за приложения.
През миналата година Apple заложи мощно на услугите. Компанията пусна геймърска абонаментна услуга на име Apple Arcade, новинарски агрегатор Apple News+, стрийминг услуга Apple+ TV, като дори навлезе в света на финансовите услуги със своя собствена кредитна карта.
„2019 беше най-голямата година за услугите в историята на Apple”, казва Еди Кю, вицепрезидент на Apple за интернет софтуера и услугите.