Джо Франклин е само на 12-годишна възраст, когато започва да търгува с кецове.

Той използва сумата от 300 паунда (395 долара), подарени му за рождения ден, за да купи първия си чифт редки обувки. По-късно успява да ги продаде на двойна цена, което поставя старт на успешен бизнес за младежа.

Понастоящем, вече на 17-годишна възраст, момчето от Лондон може да се похвали, че доставя кецове за някои британски рап звезди като Dizzee Rascal и AJ Tracey.

Най-скъпият чифт обувки, които Франклин е купувал в кариерата си, е моделът “Nike Air Mags” на цена от 45 хил. паунда. Той успява да ги препродаде за сумата от 57 хил. паунда.

Франклин стартира бизнеса си на име 5upplied през 2018 година. Той се отказва от колежанското си образование, тъй като страда от дислексия и училището не попада сред силните му страни.

Но неговите бизнес качества му позволяват още на тинейджърска възраст да изгради мрежа от международни контакти, както и списък с топ клиенти. Франклин инвестира всички приходи от 5upplied обратно в компанията – „използвайки парите, така, че да му донесат още пари”.

Първоначално Франклин използва Facebook, за да продава стоката си, но в наши дни вече работи от централата на музикланата стрийминг услуга Keakie в Лондон.

Магазинът му не е достъпен за широката общественост, като оперира с големи клиенти само след уговорени срещи.

По думите му, това привлича някои музикални звезди, които идват да записват в студиото в съседство до магазина.

Намиране на неоткриваемото

17-годишният бизнесмен смята, че дължи репутацята си на това, че „намира неоткриваемото”. Той си спомня как клиент го помолил да намери 10-15 чифта редки кецове за срок от едва 3 часа. Франклин успял да намери 12 чифта от исканите обувки в срок.

Друг път клиент дал прозорец от 10 часа на младежа, за да намери чифт Nike SB Dunk Paris, който се търгуват на цени до 35 хил. паунда, преди да си замине обратно за Дубай.

Франклин успял и с тази задача, като накрая имал едва 2 часа да занесе обувките до терминала за частни самолети на летище Лутън в Лондон.

Това е бизнес, който е изграден чрез реклама от уста на уста, казва тинейджърът пред CNBC. Благодарение на индивидуалния си подход, Франклин вече разполага с мрежа от контакти в световни финансови центрове като Ню Йорк, Дубай и Сидни.

Големи уроци

По думите на младежа, умението да се учим от собствените си грешки е най-големият урок, който може да научи всеки предприемач, когато прави първите си стъпки в света на бизнеса.

„Не се страхувам да правя грешки, стига да се уча от тях”, казва той.

Франклин научил и колко важно е да бъдеш търпелив и организиран. Той призоава и други млади хора да последват страстта си, завъртайки някакво начинание около нея.

„Никога не се предавай, продължавай и изисквай от себе си”, добавя той.

Ретро спортни марки печелят от носталгията на милениалитеСитуацията в модната индустрия върви в крак с поведението на новите активни потребители - милениалите.

Търсенето на скъпи спортни обувки, което е в основата на успеха на Франклин, отразява тенденцията в модните среди през последните години.

Така например, британският търговец JD Sports Fashion може да се похвали с най-добра доходност от всяка друга позциия в индекса FTSE 100 за последното десетилетие, постигайки 3 200% в периода яуари 2010 - декември 2019 година, сочат данните на платформата AJ Bell.