Starbucks затваря 2000 заведения в Китай заради вируса
Starbucks затвори половината си заведения в Китай, за да защити своя персонала и да подкрепи усилията на правителството срещу рапространението на коронавируса.
Веригата кафенета предупреди, че епидемията най-вероятно ще засегне финансовото й представяне.
Starbucks има близо 4 300 обекта в Китай, което превръща азиатската страна в най-големия пазар за компанията извън територията на САЩ.
Смъртните случаи в резултат на вируса вече надхвърлят 130 души, а близо 6 хил. доказано са заразени, предава BBC.
Изпълнителният директор Кевин Джонсън посочи, че компанията „се ориентира в много динамична ситуация”.
Starbucks споделя пред анализатори, че прогнозата за печалба през тази година са щели да бъдат повишени, но поради появата на вируса тези планове са били изоставени.
Starbucks отваря първото си заведение в Китай през януари 1999 г. в Пекин.
Продажбите на този пазар оформят около 10% от глобалните приходи на компанията, което превръща страната в най-важния ѝ двигател за растеж.
Ходът на Starbucks илюстрира предизвикателствата, пред които са изправени международните корпорации с бизнес в Китай.
Шефът на Apple Тим Кук коментира, че неговата компания следи отблизко развитието с епидемията, като това ще повлияе на прогнозите за финансовите резултати за идното тримесечие.
Технологичният гигант ограничи пътуванията до Китай и намали работното време на магазините си в страната, докато в същото време заводите на неговите доставчици остават затворени.
По-рано през тази седмица Facebook стана първата голяма щатска компания, която препоръча на служителите си да избягват пътувания до Китай.
Социалната мрежа посочи, че предприема този ход превантивно, за да защити служителите си.
Други международни компании също наложиха забрана за пътуване, а автомобилните производители изтеглят персонал от страната.
Стотици чужденци бяха евакуирани от град Ухан, където е огнището на епидемията.
Чартърни поолети вече извозиха граждани на Япония и САЩ, като Европейската комисия също готви подобен ход след молба, дошла от Франция.
В същото време компаниите в Китай съветват служителите си да работят от вкъщи в опит да пресекат разпространението на вируса.