Бен Симкин трудно може да се нарече добър ученик. На 16-годишна възраст е изритан от гимназията за това, че хаква компютърната им система.

Но това не го сломява. На 20-годишна възраст самоукият програмист създава софтуерна компания, която продава за седемцифрена сума само след четири години.

Две десетилетия по-късно австралийският милионер е основател и ръководител на BusinessNet - онлайн маркетинг бизнес с продажби за 2 млрд. долара и програмата за бизнес лидерство Mastermind.

Симкин споделя пред CNBC пет урока, базирана ни собствения му опит, как се печелят милиони.

1. Създайте актив

Повечето работни позиции се базират на едно просто правило – време в замяна на пари.

Но във времена на ограничен ресурс най-добрият начин да натрупате милиони е да създадете собствена интелектуална собственост, която да можете да разгърнете в по-голям мащаб, така че да стане устойчив носител на доходи, дори когато не работите вече по нея, съветва Симкин.

„Времето и усилието, което влагате в работа, използвайте за да създадете актив, който можете да продавате отново и отново”, казва той.

За Симкин този процес означава да приложи уменията си по програмиране в изгаждането на инструменти за дигитален маркетинг, предназначени за бизнеса, както и създаването на онлайн работилница за бизнес лидери.

Според него същата стратегия може да се приложи при хора с най-разнообразни професионални умения и дисциплини.

2. Стремеж към майсторство

С развитието на технологиите, в наши дни е по-лесно от вяскога дадена услуга да бъде продавана в мащаб. Но поради същата причина конкуренцията също е по-голяма от всякога. За това е важно да бъде намерена ниша, в която да станете майстори, съветва Симкин.

Когато Симкин стартира като тинейджър в IT индустрията, „всички бяха фокусирани върху Microsoft”, отбелязва той. Така той решава да специализира в други, по-непопулярни технологии, за които може да таксува клиентите си на по-високи цени.

3. Фокус върху клиентите

След като постигнете висока експертиза във вашата сфера на дейност, идва ред на овладяване на „умение номер едно” – способността да създавате клиенти, посочва Симкин.

Предприемачът научава това по трудния начин.

„На 20 бях добър с компютрите, но не можех да привличам клиенти. Нямаше как да съм успешен в бизнеса без това умение”, казва той, отбелязвайки, че поради този недостатък в началото на кариерата си се е борил да изкара пари, за да покрие режийните си разходи.

За щастие, в наши дни има множество книги и програми за обучение, които могат да помогнат на стартиращите предприемачи. Симкин препоръчва книгата Getting everything you can out of all you’ve got (Извличане на всичко възможно от това, с което разполагате) на Джей Абрахам.

„Всичко се върти около това да разберете стойността на вашите качества и да се научите да комуникирате това ефективно”, казва милионерът.

4. Нагоре и отвъд

След като създадете солидна мрежа от клиенти, трябва да се докажете пред тях, като работата ви трябва да надхвърля техните очаквания, съветва Симкин.

„Това как вършите малките неща има голям принос към това как изглеждате. А човек никога не знае кой гледа”, казва предприемачът.

Това е подход, който проработва за Симкин в началото на кариерата му.

Това са най-големите бариери пред успеха в кариератаКакви са перпeктивите за кариерно развитие на работниците по света и какви са най-големите бариери пред успешния професионален път?

„Ще остана до късно, а хората виждат това. На по-късен етап бях потупан по рамото, като ми бе даден по-голям проект, тъй като ми вярваха”, казва той.

5. Приемете неуспехите

Имате актив, имате качества, имате клиенти – какво следва? Навярно ще се окажете заобиколени от всякакви предизвикателства по пътя към успеха.

Това може да е отчайващо, но е важно да се научите да виждате проблемите в перспектива, така че да бъдат само една малка стъпка от голямото пътуване, смята Симкин.

Лесно е да бъдете обезкуражени от неуспеха. Но когато продължите напред, тези неуспехи ще ви се сторят прекалено малки, в сравнение с това, което сте постигнали, става ясно от думите на предприемача, добавяйки, че загуби, които в миналото са огромни, сега реално са загубили значението си.

„Ше има възходи и падения. Действително всичко се върти около това как ще им отговорите”, добавя той.