Гигант навлиза на пазара на веганско месо
Cargill Inc ще навлезе на пазара на веганско месо през април тази година, като по този начин хвърля ръкавицата на нашумели стартъпи, като Beyond Meat и Impossible Foods, за парче от баницата в този нов бизнес.
Навлизането на Cargill - една от най-големите частни компании в света, на пазара на растителни продукти, които имитират вида и вкуса на истинското месо, подчертава огромния потенциал, който крие тази нова индустрия, предава Reuters.
155-годишната компания се превръща в конкурент на публичното дружество Beyond Meat и частния стартъп Impossible Foods.
Основни компании за месо, като Tyson Foods и Smithfield Foods, също погледнаха към иновативните продукти на растителна основа.
Търсенето на алтернативи на месото се увеличава, тъй като все повече потребители се обръщат към по-здравословен начин на хранене.
Освен това призивите за опазване на природата и хуманното отглеждане на животни също печелят клиенти на тези заместители на конвенционалното месо.
Cargill планира да впрегне дългогодишната си експертиза в отсяването на различни сортове култури, за да създаде собствена марка веганско месо по по-ефективен начин спрямо конкуренцията.
„Вярваме, че сме уникално позиционирани да бъдем ефективни и ефикасни относно веригата за доставки”, казва Елизабет Гученритер, управляващ директор на дивизията на Cargill за алтернативи на протеина.
Cargill ще предложи на потребителите соев протеин или такъв, извлечен от грахови култури, както и продукти, които могат да се приготвят като сос за спагети, например, и прочее. Търговците ще могат да продават тези продукти под собствена марка.
Продуктите на Beyond Meat също са на база грахов протеин, докато Impossible Foods разчита на протеин от соя.
По думите на Гученритер компанията се конкурира и на двата фронта.
„Предлагаме портфолио, което ще обхваща съставки както от грах, така и от соя”, казва тя.
Прозиводителят на грахов протеин Puris е доставчик на Cargill и Beyond Meat.
Cargill обявиха инвестиция от 100 млн. долара в Puris през януари 2018 г., като получават ползи от това на фона на ограничените доставки на протеин от грах, казва Гученритер.
„Cargill е огромна организация, поради което трябва да бъдем както доставчици, така и конкуренти в множество различни сфери”, казва тя.
„Да разполагаме с доставка на суровия материал е добре за нас със сигурност”, добавя Гученритер.
Cargill е по-позната като търговец на земеделски култури по света и доставчик на говеждо месо, отколкото като играч на пазара за алтернативни хранителни продукти.
Компанията посочва, че е инвестирала 7 млрд. долара в животински протеини през последните 5 години.
На фона на това, Cargill все още не отделят такива сериозни суми за алтернативите на месо.
„Това е малка част от инвестициите, които правим”, добавя Гученритер.