Американската верига за бързо хранене Burger King започва да предлага вегански бургери в Европа.

През август тази година веригата заведения пусна бургер с „месо” на растителна основа в САЩ на име Impossible Whopper.

Продуктът се оказа толкова успешен, че Burger King реши да пусне бургера Rebel Whopper из обектите си в Европа, като същевременно тества нови вкусове на растителна основа в САЩ, предава CNN.

Компанията посочва, че вкарва тези нови продукти в менюто си, за да привлече потребители, които не искат да консумират месо поради здравословни или свързани с опазването на околната среда причини.

Нарастването на потребителите, които не желаят да консумират месо, може да създаде доста рентабилен пазар.

Банката Barclays предвижда, че продуктите, предлагащи алтернатива на месото, могат да достигнат продажби за 140 млрд. долара през следващото десетилетие, завземайки около 10% от глобалната месна индустрия.

Конкретно за Burger King, навлизането в този сектор засега се оказва голям успех.

По време на представянето на финансовите резултати за третото тримесечие на Restaurant Brands International, които притежават Burger King, изпълнителният директор Хосе Чил нарече Impossible Whopper „огромен удар”, добавяйки, че бургерът „бързо се превърна в един от най-успешните продукти в историята на Burger King”.

Новият продукт помогна на компанията да увеличи продажбите си в САЩ. През третото тримесечие продажбите в ресторантите в САЩ, опериращи поне от година, нарасват с 5%.

Това е най-високият темп на растеж от 2015 г. насам и „значително засилване”, в сравнение с първите две тримесечия на тази година, казва Чил.

Impossible Whopper провокира ръст в продажбите, както сред постоянните клиенти, така и сред новите.

Тъй като хората, които купуват Impossible Whoppers, често са консуматори на месо, те по-често посягат към веганските алтернативи като нещо допълнително, а не като заместител на любимите им продукти в Burger King.

McDonald's пуска бургер за веганиВеригата за бързо хранене McDonald's предприема нова политика

Вдъхновени от успеха на Impossible Whopper, Burger King пусна тестова версия на сандвича Rebel Whopper в Швеция по-рано през тази година.

От тази седмица Burger King започва да продава Rebel Whopper на над 20 пазара чрез своите 2 400 обекта в Европа.

Компанията The Vegetarian Butcher произвежда съставките за Rebel Whopper. Фирмата е производител на вегетариански алтернативи на месото, като нейна компания-майка е Unilever.

В САЩ Burger King си партнира с частната компания Impossible Foods за тестове на различни вкусове в над 180 ресторанта из страната.