Бизнесът разчита най-малко на социалните мрежи в Румъния, България и Полша, сочи анкета на Евростат за 2019 г.

Докато средно 50% от фирмите в Европейския съюз използват поне един канал в социалните мрежи за целите на бизнеса си, то у нас едва 34% от анкетираните предприятия са посочили, че ползват социални мрежи.

По-нисък дял се отчита единствено в Румъния, където 33% от бизнеса е посочил, че ползва тези дигитални канали.

В Полша, която оформя тройката на дъното, 37% от бизнеса разчита на социални мрежи.

Долната част на подреждането се допълва от Унгария (38%), Латвия (41%), Словакия (42%), Италия (47%), Чехия (47%) и Германия (48%).

Най-много бизнеси разчитат на социалните мрежи в Малта (84%), следвана от Дания (75%), Холандия (74%), Кипър (73%), Швеция (72%), Белгия, Ирландия и Финландия (по 71%).

Данните за България съвпадат със средните резултати за ЕС през 2014 г., когато 34% от бизнеса е използвал социални мрежи.

Така за 5 години делът на европейския бизнес, разчитащ на дигиталните канали, е скочил с 16 процентни пункта - до настоящото средно ниво от 50%.

Докато през този петгодишен период навлизането на социалните мрежи в бизнеса записва сериозен ръст из страните-членки на ЕС, то България е последна по този показател с едва 6 процентни пункта повишение спрямо 2014 г.

С най-нисък ръст, след България, се нареждат Ирландия, Португалия, Румъния и Словения (всички по 11 процентни пункта).

Най-висок растеж в бизнесите, използващи социални мрежи, се отчита в Дания и Люксембург (по 25 процентни пункта), Финландия (25 п. п.), Швеция (24 п. п.) и Латвия (22 п. п.).