Уникалните разработки на съветските инженери са живи и търсени и в наши дни.

Всъдеходите, създадени от тях, не сдават позиции, макар технологиите сериозно да напреднаха.

Транспортните средства, които ще видите, са разработени за покоряване на тайгата и тундрата.

Сега с тях се усвоява Арктика и различни местонахождения на полезни изкопаеми.

Най-проходимите (тези с две звена) се използват за преминаваме през блата и други сложни терени.

Те се състоят от две секции и са съединени по специален начин с възможност за блокиране на връзката.

От „Кировец“ до „Тюмен“

„Тюмен“ е бащата на всички съвременни всъдеходи с две звена. Той е разработен от СКБ „Газстроймашина“ за нефтените работници през 70-те години на миналия век.

В основата на конструкцията се използвани елементи от трактора К-700 Кировец.

Машината се придвижва с помощта на две отделни гъсенични вериги, над които е поставена кабината и товарната платформа.

Тази конструкция позволява без усилие да се преодоляват блата, калища и пясъчни терени. „Тюмен“ е използван за изграждането на газопроводи и нефтени магистрали.

„Витяз“

Това е най-големият гъсеничен всъдеход-амфибия с две звена. Тежи 29 тона. На борда му може да се превозва товар с тежест до 30 тона.

Първоначално е създаден за нуждите на военните. По-късно поема и задачи, свързани със селското стопанство. В наши дни „Витяз“ работи неуморно в Сибир, Далечния изток и Арктика.

3D принтираните оръжия - нова заплаха, минаваща под радараВластите в САЩ изпитват затруднения как точно да регулират 3D принтираните оръжия

ГАЗ-3344

Този всъдеход се произвежда от 2012 г. Напомня по конструкция вече споменатия „Витяз“, но има своите специфични особености.

ГАЗ-3344 може да се придвижва по пътната мрежа без риск да увреди асфалта. Гъсеничните му „обувки“ лесно се свалят. Т.е. при износване подмяната им става бързо и просто.