Всъдеходите на Русия, които респектират света
Уникалните разработки на съветските инженери са живи и търсени и в наши дни.
Всъдеходите, създадени от тях, не сдават позиции, макар технологиите сериозно да напреднаха.
Транспортните средства, които ще видите, са разработени за покоряване на тайгата и тундрата.
Сега с тях се усвоява Арктика и различни местонахождения на полезни изкопаеми.
Най-проходимите (тези с две звена) се използват за преминаваме през блата и други сложни терени.
Те се състоят от две секции и са съединени по специален начин с възможност за блокиране на връзката.
От „Кировец“ до „Тюмен“
„Тюмен“ е бащата на всички съвременни всъдеходи с две звена. Той е разработен от СКБ „Газстроймашина“ за нефтените работници през 70-те години на миналия век.
В основата на конструкцията се използвани елементи от трактора К-700 Кировец.
Машината се придвижва с помощта на две отделни гъсенични вериги, над които е поставена кабината и товарната платформа.
Тази конструкция позволява без усилие да се преодоляват блата, калища и пясъчни терени. „Тюмен“ е използван за изграждането на газопроводи и нефтени магистрали.
„Витяз“
Това е най-големият гъсеничен всъдеход-амфибия с две звена. Тежи 29 тона. На борда му може да се превозва товар с тежест до 30 тона.
Първоначално е създаден за нуждите на военните. По-късно поема и задачи, свързани със селското стопанство. В наши дни „Витяз“ работи неуморно в Сибир, Далечния изток и Арктика.
ГАЗ-3344
Този всъдеход се произвежда от 2012 г. Напомня по конструкция вече споменатия „Витяз“, но има своите специфични особености.
ГАЗ-3344 може да се придвижва по пътната мрежа без риск да увреди асфалта. Гъсеничните му „обувки“ лесно се свалят. Т.е. при износване подмяната им става бързо и просто.